not an impossible mission : saya nak kaya

isk2.. byk betol keinginan aku lately. tp rasanya keinginan nak kaya nie x mungkin tak pernah diimpikan oleh org lain..tol tak??

dlm context nie.. aku nak kaya dgn duit simpanan, 
(walaupon hobby aku ialah shopping. hehehe.)

teringat pulak seorg kawan lama yg mmg misi dia nak kaya. bila dah kaya..dia nk g london weight management. padahal badan cikeding. adeehh.. tp baru2 nie jupe dia mmg nampak menten slim. mungkin kah dia dah kaya dan impian dia dah tercapai?? hehehe..

last night, time sembang2 dgn incek tunang..tetiba terkeluar bab2 money money money moooneyyyy.. dulu aku ada satu konsep. konsep tak lah ngarut sgt.. tp konsep aku tuh konsep perabih duit lah. konsep nie aku guna pakai semenjak aku pakai kad plastik. owh owh.. mmg power card tu, aku sampai lupa diri. dulu aku ingat aku nie seorg yg boleh control diri sendiri.. padahal..aku mmg kena telan realiti lah.. aku nie sama je mcm org2 lain yg sukakan shopping.

atau patut baca this book? hu h uhu

niway.. nak pendekkan cerita. aku nie slalu ada je sth yg aku nak. contohnya, notebook dell yg aku syg sgt nie. kalau aku nk tunggu bonus 3 bulan dari gomen ntuk beli nb..mmg sampai zaman aku dah jadi nenek pon belum tentu kot.. jadinya, aku wat installment. yep. byk jugak nak kena byr.. bila wat kira2, mmg aku sengkek bulan2.. tp aku guna konsep - bila dah ada hutang, i have to pay that certain amount monthly without fail. so..aku manage my belanja, so that i can actually pay the amount every month. and in 12 months..berjaya jugak.

dan bila terlepas hutang, aku wat hutang baru pulak. isk2..hidup berhutang je. pikir2 balik. insaf sket. (especially time takde duit lah..hu hu hu)

jdnya, aku nk guna konsep yg sama. instead of allocate certain amount to byr hutang, aku allocate certain amount tuk saving secara paksa & redha. hehe.. aku tau. semua org yg saving mesti camtuh.. tp aku nie kena set my mind in a certain way so that aku leh follow tanpa rasa tekanan jiwa. org tak pernah saving.. pastu ske membeli pulak. this is what i call mission impossible.. tp, mcm kata nike ke adidas ntah .. Impossibe is nothing. so... mari meng-possible kan yg impossible itu.

yeay. planning utk memaksimumkan duit gaji telah ada.. apa lagi..gaji pada 19hb nie leh start kot. heheh

buenas suerte!

p/s : so... "hutang-saving bulanan".. kire brapa je installment nyer, ye chica??? heh heh heh

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!