teringin DIY pulak dahhhhh

arituh jalan2 di alam maya..terjupe plak satu menda best. terus je mencuba DIY = do it yourself nyer hobi.

aku nie bukan sgt kreatif. tp aku ske je mencuba.. tp aku senang bosan gak kot. lagipon slalu menganggap diri sendiri ialah keras-tangan lagi tak kreatif. tp bila tgk something yg sgt cantik yet sgt senang dan tak renyah.. mmg aku renyih lah keseronokan. hehehe...

yg pertama, menda yg sgt senang. guna paper yg mcm note je ntuk buat bunga ros. aku siap buat guna kertas kaler merah. 2 malam aku dok wat menda nie je. tp tak de pulak dpt yg sgt kemas mcm nie. then terus stop. hehe..

http://ruffledblog.com/paper-rose-tutorial/

yg no 2 aku mencuba ialah bunga dari kain. yg nie memula aku tgk dia buat dengan kertas. tp kertas lagi best kalau ada puncher yg besar. beberapa hari gak aku dok mencari puncher yg leh digunakan di popular, mph dan yg sepertinya..tp mana nak ader puncher yg berdiameter 5-6cm dan lebeh kan.. layan je lah guna cawan, guna tudung krim dan sebagainya..then aku dpt idea baru pulak --jugak dr tenet... bunga guna kain & manik.. terus je g beli kain & manik. hehehe.. 

munge poppy from kain.. cute x?
erm..aku tak ingat pulak amik kat web mana.. tp nie suppose dari web lagik lawa lah bunga dia.. dia letak kat baju, kasut & necklace..phew. very cantik.. nak tau buat cane, sila lah google fabrik poppy DIY fuh~ cantik sgt depa buat. bila aku buat rupa tak mencapai standard.. aku stop takat 3 bunga tuh je la walaupon kain tuh dah potong bulat2 dan bakar dgn lilin keliling sgt byk dah--leh tahan cramp jari dok gunting kain sbb gunting tumpul.. huhu.. seb bek tak beli manik byk2..kain pon semeter je. mmg dah tau dah. tak leh harap sgt kerajinan DIY tuh. takpe lah.. at least mencoba gak. kalau try byk kali mesti akan jadi gempak kan...

later!

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!