kahwin-kahwin thingy...


apa je perkahwinan bagi aku?



erm.. dari dulu lagi, aku bukan seorang yg mengimpikan perkahwinan. (even time memula incek tunang ajak kawin pun..aku mcm nak, tp berharap itu ialah suatu masa akan datang. not now, not in near future). yup.. mcm muskil je kan. tak elok fikir cam tuh pon ye jugak. semua org, esp perempuan mesti nak kawin bila sampai certain age. but to me.. marriage is rather hard. why? coz to me, marriage = responsibility = byk menda kena urus = memenatkan.  

hehe..nampak sgt takmo pegang tanggungjawab.

bagi aku, bila perempuan dah kawin, dia dah berjaya mendapat satu lagi kerjaya = suri rumah. semua hal rumah, dia punya hal. dia lah yg kena memasak, membasuh, mengemas..jaga hubby, jaga anak. padahal, kalau zaman skang nie, both hubby & wife akan bekerja. aku mesti akan keja makan gaji or some sort...then balik keje, ada  tanggungjawab lain pulak. phew. penat sgt kot. time single nie, aku boleh buat apa2 ikut masa sendiri. balik keje leh lepak je. nak tido pon leh.. nak main2 tenet dgn best pon leh. nak makan pon tak pe takmo makan pon takpe. bangun tido lewat pon takde sapa kesah. mmg semua pon suka hati mu je..

tapi..kenapa je lah ramai je nak kawin? ramai je berkahwin???

sebab, i only look from 1 side. me. me. me. aku tak nampak pulak part him.him.him. moreover, when i think  of the idea of him taking care of me.. i'm taking care of him and both of us taking care of each other. no idea why.. tp menulis nie je rasa semacam je dlm hati..rasa best! 

ho ho..it grows on me. 
dia yg bertanggungjawab!

i know bila dah kawin nie, mcm2 kena jaga..him (jaga yg nie sgt tak kisah!! hehe). my family. his family. tp ada juga yg nak jaga aku. nak kata aku dah tak kisah pon tak jugak.. tp tu lah.. aku rasa, itu adalah satu kebahagiaan. bila ada tanggungjawab, hidup lagi bermakna. tambah lagi dengan rasa tenang & bahagia.. i don't think i want to miss it.

and i don't think i want to live my life without him. jupe kejap2 je, dah macam tak cukup. hu hu hu..

Perkahwinan?
I doubt no more.


Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!