fla-teu la-yin-seu <--korean utk 'flat-lines'.. (ok..ni mmg bosan!)



**ini la keje aku bila kat opis bila perasaan bosan mhampiri.. snap2!!

...rupanya aku dah bosan.. aku dah bosan bila asyik2 bosan. mama pon slalu ckp.."hgpa nie asyik2 bosan/boring je kat mulut".. agak la.. kenapa life can be very.. seemingly..have nothing while banyak je menda nak buat?

sbb suma menda yg kena buat pon bosan. benda yg routine lagilah bosan.. jadi, apa yg tak bosan? 

last year.. aku stat keje kat jps. konon2 refreshing la start sth new.. but then, kena lak jadi modeller. (kalu model besh gaks..hair n make up~~!!! :p) adoi. aper nie.. depan comp lagik.opis lama pon modeler gaks. mmg la aku ske comp..tp kan.. staring too long at this machine..takde hati la.. = bosan. aku nk outstation a.k.a vacation.

then bulan 5 gitu aku start dpt keluar..outstation a.k.a vacation. g sana. g sini. g situ. packing. unpacking. bila byk sgt.. bosan gaks. bosan again.

aaah..perkataan bosan itu mmg membosankan.

marilah mencari sesuatu supaya tak bosan hidup ni.

pendapat:

1. kena ada matlamat bila buat sesuatu. cm..nk keje sbb gaji. of kos la bosan sbb dlm sebulan cuma 1 kali je dapat gaji. 12 kali je setahun. see jarak antara penyebab keje itu agak jauh.. jadi cepat bosan. oleh itu..keje la untuk kepuasan hati. kepuasan yg dapat bila kerja siap..bila something itu berjaya dilakukan. ececehh.. (p/s aku sgt teringin nk dapat perasaan suka kerja cm abah.. "alah..abah tak boleh la cuti..kena pergi gak bagi talk nie..abah tinggal lagi 4 tahun je keje (!!!! suma org pon confuse. betik ke labu nie?))

2. kalu bosan buat something, find a day untuk tak buat pa pe langsung. haha..then, baru tahu dan akan appreciate.. rupanya nothing to do is worst than having something to do. aku kadang2 appreciate gak cuti ntuk rest n tak buat pa pe. bkn pe..sminggu kat opis, now i totally understand that it is somewhat tiring. tp kalu lebey 2 hari tak g keje aku stat panas bontot... pelik kan? bukan aku sebenar. tp..ketahuilah..mmg kalu tak buat pa pe lagik bosan..jadi, buat la 'apa-apa'..planning ahead..for next month ke.. next2 month ke..bercuti dgn kawan..bercuti dgn family..esok ke utara, lusa ke selatan..karok pada waktu petang, movie pada waktu mlm..lepak2 tgk drama..kan besh tuh~

..tpkan..i have this something..it reached a flat-lines. hmm.. ni mmg bosan. it needed something more than usual. hmm.. last week was..erm~more than usual. this week.. i mengantuk la..hahaha..

viva chica. (vivir = live/alive. bila alive tak leh bosan, tau!!!)

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!