Usaha Tangga Kejayaan

hmm.. kata2 nie mmg glamer time belajar. ada jugak pihak skolah yg punya la nk bagi kesedaran, buat mural kat dinding2 dgn kata2 cepu emas nie. hu hu ~.. tp berusaha itu payah..walupon kejayaan itu suweet..biasala..kalu leh short cut..suma org pon nk terus berjaya je.. ada pe org yg begitu lucky in their life, they always get kejayaan-cm dlm stadi, they could get straight As without the need to strive that much..comparing to me. tp aku tak penah straight As. straight Bs penah la..hahahaha. tp..aku pon, tak la pulun stadi sgt.. esp kat utp. kehidupan away from home is just...so nice, too nice to just living behind the table..except bila kat meja itu ada computer yg penuh dgn drama..grey's anatomy, heroes, k-do..aaahhh~

but this one..bukan sal study, bukan sal keje. tp kehidupan normal sehari-hari. kehidupan seharian juga memerlukan kejayaan tau! huhu~a hepi ending one..tp, sadis la gak. still a hepi ending, kan?

aku paling2 tak suke kalu duduk dlm kegelapan. kalu tak gelap pon, kurang cerah mmg aku kurang boleh bertolerasi la.. tp lampu kat umah sgt la tinggi. tak sampai nk tukar. kalu dulu aku dah tukar starter dgn memanjat almari letak tv-almari letak tv tuh sgt berat..aku tolak across the room.. pastu tinggi tak brapa cukup..sejuk je tapak kaki aku time panjat.. kena pulak letak kusyen..adoi. mencabar iman tau. tp..hanya sementara. aku tatau la brapa lama dia ok..tp, tak sampai ujung tahun, aku balik keje pada suatu hari itu..aku picit lampu..AARRRRGGGHHH tak menyala lagik.

tidakkkkk! untuk tolak that almari again..nooooo..waaaa..

then, ann jupe tangga dlm pantry dia seminggu/2 kemudian. hehe..

pantry dia ialah disebelah ujung opis dia.. jd..kalu nk amik, maknanya kena seludup la tangga kuar opis, turun lift, masuk keta..angkat lak nek rumah kitaorg kat tingkat 2..then baru dpt tukar lampu. see the length we're planning and sanggup to get thru? hu hu hu~

so, kelmarin after work.. aku dok kejap kat tempat ann.. tunggu org ramai balik keje.. sampai kul 6 jugak la. then jenguk luar ada sorg je dok fotostat something. ann pon bgtau dia yg kitaorg nk amik tangga. erm..tangga nie tak panjang sgt. so instead of imaginasi aku yg kita org 2 nak usung sama2..ann je yg usung this tangga dari opis dia sampai ke rumah. kat atas rumah je..terus kitaorg try. aku dgn baju kurung..kain aku bukak le..hehe..then panjat tangga..test pusing2 starter.. "rugi km naik tak bw barang2 skali nie, kan ann.." then bila tgk tangga leh guna, aku tukar baju kurung kepada baju umah..kuarkan starter, lampu.."erm..maybe i should bukak suiz and see what the prob first.. nk tukar lampu nampak cam ok.." then bila aku bukak suiz...tadaaaaaa!!! lampu dah nyala!!!

waaaa..terkedu. siot tak? aku pusing sket2..tak sampai 2 min tadi rupanya dah setel problem. ingat kena panjat lagi..tukar2 ke berbaloi gak bawa tangga hakmilik JPT Kedah Utara itu.. (tangga tahun bila ntah..JPT tuh..bkn JPS lagik!!) skali.. tp, kan..still lampu dah menyala. patut bersyukur gaks. huuuuuuuuuuuuu~

pa pe pon..still..USAHA membawa TANGGA balik umah..memang memberikan KEJAYAAN dalam menyalakan lampu. (!!!)

Sekian.

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!