Baju baru, please

Tatau la kalau org lain pun sama. 
tapi aku lepas bersalin mesti kena tukar wardrobe
1st nyer sebab nk menyusu, nak la ada opening yg mudah untuk pam susu atau menyusu on-the-go
2nd dan paling pentingnya sbb saiz dh lari!
nie paling menyampah la
katanya lepas 6 bulan leh kembali normal

(tapi exercise tak mau consistent langsung.. purlease laaaaaaa)

aku mampu bertahan 2 tahun je utk pakai baju yg tak berapa cantik sbb ada nice opening ala selak utk menyusu dan pam susu
tapi lepas tak aktif sgt menyusu, 
aku sgt2 appreciate baju kurung moden yang nicely fit 

tp badan tak berapa fit, nak pakai baju fit amenda?
bukan la nk fit sgt tp aku rasa la aku nie slalu pakai baju yang tak muat elok
mesti ada longgar sikit yang nmpak selebet
kalau longgar nice je takpe!

aku nie jenis pakai jubah ke, atau fesyen ala muslimah ala blouse longgar dan seluar ala palazo tu tak cantik.
nie husband sendiri yang komen
usually dia akan suka kalau aku pakai kebaya atau kurung moden ja.
aku pun rasa komen tu betul.
even baju moden pun kalau ala peplum ke atau kain terlebih kembang pun x ok. 
hu hu hu..
talk about critism!

kat bpsp nie kalau yg cun tu mmg cantik je baju derang'
terletak elok.
tp aku punya baju yang lama, mmg sangat lama like masa Zahin.
kalau baru semua pun hampeh 
semua gelebeh tak kena tempat! 
betol la kata zura salikin, aligntment lari.
dem!

obvious x aku jeles? 
lalu aku usya je derang yg kurus walaupun anak lagi banyak dari aku.
waaaaaaa

so aritu aku buat clearing.. 
yg tak lawa sgt, besar aku buang atau sedekah
so that i don't have to succumb to the need to wear something out of shape, out of date
so out you go!

...only now x de baju sgt nk pakai!
sbb yang cantik x berapa muat 
kt perut dan kat bontot
beli baju baru pun..ada yang muat. tp mostly TAK MUAT CANTIK!
(SERIOUSLY!!!)
dem

terpaksa menahan nafas bila jalan2.. 
bila duduk buat keje kaver perut dgn jaket.
hampagas!

so aku kena la exercise atau buat apa2 selain pakai krim panas kat perut atau spenda yang tinggi ala2 girdle atau spanx
malas la aku nk pakai girdle bagai nie
last time aku pakai masa aariz. 
mmg religiously pakai pagi petang dan malam
tp lepas tak pakai..rasa selesa dan sgt merdeka, 
terus aku x pakai dah even after give birth to Awlya
ala2 lupa diri!

macam mana nak start exercise ekkkkkk
anak 1 ke 2 ke 3..sama je rasa x de masa nak exercise
and iced coffee is just to good to have the intake reduced!

*Sigh*

dah setahun beli baju nie..tp baru pakai 2 kali sbb nmpak perut dan mangkuk tingkat! 

paling penting, mana nak cari baju yang cantik?
atau kena cantik dulu baru beli baju?
alamatnya x de baju la sbb usually nk kurus nie penipu je.
dan selagi tak kurus tak pakai la baju yang konon2 muat tp sendat.

di dalam dilema!

so, jadikan azam bulan puasa lah kot, utk turun kg
buenas suerte!

por...

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!