In Omnia Paratus!

Kelakar la umur mcm nie boleh tersuka gila3 plak dengan retis dlm drama! hahaha

aku tak tgk pun Gilmore Girls masa zaman ditayangkan around time aku skolah menengah ke university gitu. masih igt lagi ramai berkata2 pasal Gilmore Girls.. ada team dean dan team 'milo' --> yes aku ingat milo x igt jess tp aku tak tahu banyak benda sangat. then these days, aku subscribe Netflix habuan rilek2 tgk tv since tv secara fizikal kat ruang tamu ialah terhad nk tgk.. so tgk je la kat henpon sendiri. 


sebelum tu aku tgk byk cerita jugak,,then bila habis season dan ada yg best tgk sampai habis.. then aku tatau nk tgk cerita apa lagi. Nak tgk Grey's Anatomy tu dah mcm hafal sgt dah.. cerita2 baru malas nk tgk sbb mostly mcm melebih2 part sexual tu. yes aku dh kawin tp malu jugak kot!

then aku tgk la Gilmore Girls. 

Seriously Alexis Bledel sgt la comel, cantik a.k.a Rory menawan btol. dulu masa zaman utp pun ada sorg kawan nie sgt comel semua panggil dia Rory. Dan Lorelai pun best. dia punya logik ntah hape hape2. hahaha.. i like!

Memula tu tengok je la..mmg enjoy, suka sgt sbb depa nie cakap laju dan sgt2 kelakar kalau paham sarcasm. hahaha.. then ada touching jugak sbb nie kan pasal mother-daughter relationship. tp..bila part dia dah masuk Yale..then ada pulak sorg nie budak lelaki yg bajet bagus dan kaya.. yang kemudian suka Rory dan kemudiannya Rory pun suka dia..turns out, aku pun suka juga Logan Huntzberger itu!!!

Rory Gilmore and Logan Huntzberger

Seriously aku suka gila Logan nie x macam cerita2 yang aku tgk ala2 McDreamy, atau sesiapa pun lagi la. byk sgt kualiti Logan yang digambarkan nie ialah seorang yang sgt diidamkan! hahahaha.. selain ada trust fund yang sgt2 byk, kan... lolx

honestly, x de la hensem sgt pun Logan nie, tp aku suka byk benda pasal dia. dia senyum dan cool.. cara dia handle stuff since awal2 dia suka Rory tp takut nk commit.. pastu bila dia dah start commit. cara dia tolong Rory, cara dia nk dapatkan Rory balik bila dah jeles kat Jess.. cara dia tolong Rory utk publish paper masa Paris down.. dia punya caring.. hmm.. nmpak caring dia mcm biasa. like dia tanya je.. tp sebenarnya dia nak tahu more than that. walaupun dia frust family dia ada issue dgn Rory despite dia tak sangka akan jadi, dia pujuk balik bila dia sedar dia selfish padahal bg aku, walaupun mmg mcm selfish, tp byk benda dia nk kena pikir so logik la tindakan dia. tp dia patah balik tuk minta maaf and all..fuh~ mmg something else. 

pastu bila dia sedar hubungan Rory dgn mak dia rapat, dia try amik hati Lorelai. dia cuba include Lorelai dan bg lorelai paham apa2 isu yang merunsingkan Lorelai contoh masa dia decide utk bisnes sendiri.. then nak propose Rory. it is mmg something big dan another fave episode jugak la masa Logan g Stars Hollow. sedey sgt bila ending Rory tolak proposal.. pastu yg latest A Year in the Life, yg dia dah berbalik dgn bisnes bapak dia dan nk kawin dgn sb yang ala2 "What dynasty wants". kdg2 terpikir kenapa kena mcm nie bila both in love dgn masing2? sbb ini ialah drama!

i know this is only in series/drama.. tp aku feeeeeel lebih sgt and i am sooooo into #teamlogan or Logan Huntzbeger himself. hahahha... 

entah la. aku dh ulang tgk part logan je dah byk kali..tgk mcm2 pasal logan pun byk kali. walaupun yg byk ialah team dean dan team jess.. this is..just another level. bukan jatuh cinta zaman skolah style but more serious. 

takpe la.. aku tgk je la logan berkali2 sbb tak leh move on. time will come, and hopefully this one will be a great history. Rory Gilmore x Logan Huntzberger. Love!

por...

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!