Bengkel HRMIS

adakah semua org tahu apa itu HRMIS?
HRMIS = human resource mgment info system

honestly.. aku bkn tau sgt sal HRMIS nie.. aku tau apa je kegunaan dia, tp sbbkan kedah tak guna lagi sistem nie, jadi aku pon malas lah nak layan.

melihat thru monitor org lain...
sistem HRMIS nie..adalah satu sistem yg mana semua data penjawat awam akan di simpan secara online. everything lah.. peribadi, family, harta.. tp yang paling penting, sal keje lah.. SKT, LNPT... even nak minta cuti dan nak buat claim pon kena thru system nie.

*tp bayangkan kalau sistem nie tak berapa nak stable -_-"""

takpe. think positive.. menda "e" nie, mmg menyenangkan. anywhere anytime, bila kita nk retrieve data, just cari je kat tenet. very easy. cuma.. kena make good use of the system lah.. update & upgrade. menda2 mcm nie...maintenance kena ok. dan system cam gini gak..awal2 nak guna mmg renyah sket.. then bila dah pandai, mmg sgt senang. tol tak?

bengkel nie berlangsung 26 feb, dari  830 hingga 530...~ fuh. sgt lama tuh utk belajar beberapa modul je... tp takpe..aku sgt optimist. lepas nie, aku bajet2 akan kena ajar pulak lah staffs kat bahagian aku.. tp menda2 e-system, aku sgt boleh..slalunyer akan cepat je paham. jadi, to me... takde masalah lah.. (leh lah main2 while dlm bengkel..hehe.. maknanya hari ni ialah hari keje yg  rilek je)

only, bila aku g bengkel hari nie.. bila aku bukak je system.. rupanya jawatan aku nie tetiba je 'hilang' dari rumah. don't ask me what rumah is. just paham je yg aku nie takde nama dlm sistem. sbb pe takde nama...sbb jawatan aku nie, takde utk pejabat aku. ntah la mcm mana hilang. but, siyesli...this kinda thing is always happening to me sepanjang keje nie. asyik tak ok je bab perjawatan, bab penempatan. malas sgt dah nak pikir... layan je apa yg patut.

sbbkan aku nak kena blajar gak... dlm tekanan tak dpt siapkan hrmis sendiri.. terpaksa masuk sistem guna password org lain. takde maknanyer nak buat SKT org lain...nak isytihar harta org lain. layan je lah tgk monitor sampai tembus..sampai pening2 je sbb silau. huhu~

#habis lah cepat. masa saya amat berharga tau! huhu
** apa je aku nak ajar org2 kat bahagian aku? takpe. aku dah godek2 secukup rasa.

Optimist?
No worries. I'm still am!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!