'Zon Menutup Aurat'


hm.. to be frank, aku mmg tak ske masuk masjid yg ada tulis 'Zon Menutup Aurat' despite dgn niat yg agak suci that is to sembahyang... time masuk masjid tuh dah rs x besh. skali, kena tegur. mmg lebam je perasaan..(sakit tp org tak nampak). hmmm..

then jupe pulak nie dlm fb...

sumwat a good article. secara logik pon leh pikir..betul la apa yg uztaz tuh tulis .only, aku bkn golongan yg baik n bertudung n blah blah...aku penah jugak la mendengar dan terdgr : "ada sesetengah org yg tak pakai tudung, perangai lg baik dr yg bertudung..". do i need to claim that i am better than the next person? tak perlu la kot. no komen. aku tahu aku ni takat mana je. hmmm.. aku simpulkan kat sini:  aku mmg tak buat byk menda yg disuruh. apatah lg menda yg ditegah. kiranya aku mmg tak byk buat apa2 la kot. and ini pon..kalu ikut, tak ok jugak. tp.. let's just stop right here,ok? 
kenapa saya tak bertudung ek? bcoz i just don't feel like it. yet. entah la..aku pernah je bertudung..bkn tak pernah. hu~ tp aku mmg tak suka la. (walupon kalu ikut takde sapa pon question aku suka ke tak. tutup aurat mmg wajib)

ok. i admit. aku tak baik. & aku tak mo lagi pakai tudung. itu je yg dpt aku simpulkan. walupon ramut aku kembang, kering kontang lagi ntah pa pe.. still, i couldn't bring myself into committing in pakai tudung.

katakan la..bila aku bgn pagi, then aku rs nak pakai. hmm.. when that time comes, then i will. InsyaAllah.

p/s kenapa aku nie tetiba je nk ckp sal hal ni..kan? ntah la..bila-bila pon bley jadi tiba-tiba. so,kiranya ini ialah "bila dah tiba"....

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!