Genting yg sgt Besh: Part II

hmm.. 2nd day. malas sgt2 nak bangun tido..sejuks. sedap golek2 dlm comforter nieh.  tp sbb nk bermain, ku gagahi jugak..

day 2:

yeah. hari ni mmg dedicated for gamessss and gamesss only.. heheh..semua bersiap dgn excitednya. g dgn keta abg basri (padahal berjalan pon bley..dekat jek. cuma kena mendaki la..). yup..uz, mama n abah tak ikut. petang nati baru g jln2.. sbb uz tak tido pagi lagi...


**gaya power rangers?  got tagged!

skang bkn time cuti skolah (epi n tra selamba je ponteng skolah. haha) tp bley tahan jugak ramai org kat sini...rsnya mmg tak pernah lengang kot, kan?  memula, mari beli tiket.. suma beli outdoor je..kak nie sorg je beli all parks. sbb nak bw uz men mlm nati. lepas beli tiket, get tagged, then mula la bermain2..

~Spinner~


**buai feveret :D

**terbang~~
nie 1st game yg aku gedik nk men. dekat entrance. jd men nie dulu la.. i loike this much2. nek byk kali pon tak kisah. tp dulu, masa men dgn jaja dia pusing byk round lagik. sampai kesejukan (sbb tetiba ujan jugaks). tp this time, nek 2 kali. 1st n last before kuar. yiiihhaaa. (nak nek bagi jadi 3 kali, tp lapor sgt n in need for food. jd kena balik apartment.)

~Pirate Ship~

aku n jaja ckp nie flying carpet je. yee..nampak cam bodoh n bley lepak2 je naik menda alah nie..tp 1st time naik, terkezut jugak..tak la se-lepak yg disangka... kak nie siap cuak takmo naik lagi..(her past experience). tp 2nd time nie mmg lepak. ske2 hati buat2 cuak kat atas tuh. belagak nak mampus kan.. org2 len siap usya je kitaorg yg bajet sket nie. ala..skali skala..tak salah pon belagak. bkn slalu bley belagak tak takut kan..hahaha

**geeee...karpet terbang~ whooosh...

**makin tinggi ke atas, maka anda makin muda.

~Corkscrew~

*queueing for corkscrew... panjang tuh line..panas laks.

ha..nie mmg tak mampu belagak. hehe..siap think twice lagi..nak naik ke tak. tp suma pon nk naik-except abg basri.- apa barang aku tunggu n lepak2 je while others get scared kan. mesti join sama!! cm besa.. kene line up. panjang jugak. 7-7 beradik naik satu train. hu~.. time nie, perasaan cuak timbul kembali. nk kata terlalu cuak, takde la.. tp satu rs yg cm.."pehal-la-aku-naik-menda-nie..kan-nk-kena-takut2"..kind of feeling la. yg kak nie, siap wat lawak..'weh..cepat2, baca doa naik kenderaan..'!! hahaha..

and that thing climbing..bila dia start turun je dari peak tuh..huh.. terdengarlah keriuhan org2 menjerit sana sini. yg paling kuat of kos la yg kat sebelah aku nie. hahaha..kak nie menjerit. lepas tensen kot kan.. (kaver). aku pulak.. kalu takut akan sgt diam. n mmg tak jerit sgt pon..except 'uik..nk berlaga tiang!' -sambil menundukan kepala. uish..mana kena pon.. seriau jek.... huhu~

**part bermulanya ke'scary'an..~ phew...

**muka hepi lepas turun~ (owh..tuh aku tgh tiru gaya awie atas corkscrew)

lepas turun, cm besa..jom tgk gambar masing2. gambar aku cm rupa dulu2 time 1st time naik je. tp gambar epi n tra comel. jerit gaya comel. awie paling besh. muka takde perasaan gila la. siot je. macho la tuh..tp tak beli pon. kan ada abg basri amik gambar. lagipon, kalu suma nk beli..lepas turun genting.. genting la keadaan kewangan masing2!

huuu..despite all the ketakutan..i love this ride the best. the most challenging for my perasaan ketakutan.. hahaa
kak ninie sorta nk sgt2 dpt patung besar. so kitaorg stop n men tikam2. baling gelang masuk botol la.. tembak tin la.. tp, hahaha.. takde dpt pa pe pon.

~Space Shot~

i don't get to try this one during my 1st visit. sbb time tuh queue dia mmg la tersangat panjang. so..no matter how scary it seems, i MUST naik this one. rugi kalu tak naik. so..dgn perasaan cuak, aku queue jugak. jaja dah penah naik. kak nie pon. tp kak nie n abg basri tak mo naik this time (abg basri siap bgtau ceta sal kwn dia tak muat perut nk naik menda nie, lalu kena halau which i believe an alasan for him too...hmm). so.. cuma 6 org je. elok la.. duduk 3-3. tp tak dpt pon naik ber-3. cuma aku, jaja n epi je dpt dok skali.

**gambar muke (& ramut) before nek spaceshot

**he..masa nak naik leh la senyum...hmmm

while queueing tuh.. tgk org len naik..adoi. scary nyer time dia release utk fall tuh. siyesli. tak sanggup aku nk biarkan otak aku judge the extend of that ketakutan..aku mampu pandang, and pura2 takde perasaan je.. of kos..time dah buckle up kat kerusi tuh..nk renyih2 pon tak mampu sgt. dah la seat yg dpt ialah berdepan dgn org tgh queuing utk naik. huh.. tak besh. tp time menda tuh naik membawa ke langit, mmg sgt2 besh n enjoy. view dia very kagum. nampak tasik ke menda.. (ada tasik ke ek..tp aku ingat cm ader..)fuh.. tak dpt dilupa. then..dgr bunyi release angin..(kitaorg dah wat 'study'..lepas release angin ni la menda nie akan release kitaorg ke bawah..) and... phewwwwwwwww... tak terjerit aku! terangkat bontot tuh..hu hu hu.. mulut nganga..sore tak kuar! hahaha..bila dia dah sampai bwh..then naik separuh then turun balik tuh..baru aku gain my sore. time nie tak takut dah. tp aku nk jugak kaver tak kuar time suara hilang td..so aku jerit..aaaaaa...then gelak ramai2 dgn adik2 kat sebelah..hahaha.. scary jugak kan?

then g tgk gambar yg diambil. cis..tempat aku duduk takde cam. jadi cuma mampu gelak kat gambar org lain. haha.. gambar kak da paling lawak. cm sgt takut jek.. tp, sapa pon tak leh lawan gambar awie.. 2-3 shots sume muka takde perasaan. badan nampak terapung2.. tp muka takde perasaan..cane tuh? hnmmm...

i like this. cm nak naik lagik skali je. tp malas nk queue la.. agak-agak la kot. hahaha..

**coach strawberry

**kak nie n abg basri atas Matahari~

lepas nek space shot, abg basri n kak nie nak nek Matahari. memula aku, jaja, kak da n tra nk join skali. tp lembab sgt la..tak sanggup. so, kitaorg lepak2 je kat coach strawberry kat sebelah tuh sementara menunggu abg basri n kak nie nek menda alah pusing2 nie. lepas tuh..  

~Cyclone~

time lepak2 kat coach strawberry, nampak org jerit2 nk cyclone. tp nampak cm takde menda2 keselamatan sgt ntuk nek cyclone..just dok dlm keta kecik seramai 4 org satu ride. hmm..tak terpikir utk nek..tp kak nie nak. so..g naik. 4 org je yg nak naik.. kak ninie, jaja, tra n i. aku mmg layan suma. takut tak takut. suma org leh je naik..aku pon mesti bley kan..lalu beratur lagi. naik lagi. yea..this one, siyesli besh. jerit je memanjang sambil wat muka tak senonoh. berpura2 takut. haha.. yg tak takut leh la jerit2. tp nak kata tak takut sgt pon tipu jugak la.. cuma, ketakutan masih bwh kawalan..

lepas nek menda nie..g tgk ular n iguana. sempat la usap2 kepala iguana tuh sket2. very lembab la iguana nie. tp kalu dia tak lembab kan.. surely aku tak berani nk dekat. haha.. ular albino n sawa pon ada. hu... takmo.

**iguana comel tp mandom

 **hmmm..apa pekdah amik gambar angkat kaki pon tatau

~Flying Coaster~

this one. huu.. aku n jaja dah usya2 dulu. tp aku sgt2 tak ske di bawa on a ride yg aku tak in control. this one kan, bkn duduk. tp meniarap..then terbalik-balikan pulak tuh..waaa... aku mmg berpkir berkali2. again, dah sampai sini. naik la jugak. mmg aku diam jek. muka masam je.. haha..(tapi nk naik..) siap gedik2 ajak tra n jaja dok sama2, bg awie n epi naik dgn org len (4 persons per ride). memula kak da n kak nie tak mo naik. tp lepas nampak aku yg takut nie naik jugak.. lepas turun tuh derang pon nak naik. so jaja n tra naik lagik skali.

**ye..aku takut. padahal..lepas naik baru tahu..takde pa pe pon..

**2nd round for jaja n tra... kak nie hepi je tuh..memula takut cm aku jugak. hahaha

**bas dable deker london

**tra kat phone booth.. huhu~ t'igt pulak ANTM punya photo shoot..hmmm.~

ye. i can proudly say now..menda nie tak takut pon. bajet je tak leh duduk2 nampak takut. tp, time dia nk terbalik2 kan aku tuh..kuat jugak la aku cengkam besi tangan tuh. hehe..n aku diam je sepanjang ride. hehe..nak naik lagi ke? next time..surely will!

sikit je kan dpt men wlau satu hari kat outdoor? hmm.. masa habis time queuing..then singgah sana sini bergambar la..

~beryl's chocolate wonderland~

last place = tempat bergambar. hmmm. tempat nie sgtlah comel.  nie la gambar i love the most...


**konon2 style 'nsync 'No Strings' Attached'.. puppets

**peace..

**pose epi cari ketenangan? hmm...

mlm ialah uz's turn to play. indoor je la. budak kecik tak leh men lebey2. nati jd generasi yg bermain je lebey. hahha nk sgt men sg rajang flume ride n bumper boat..tp terpaksa bw baki hajat ini ke hadapan. takpe la.. dah mlm2 nie..indoor je leh layan. jd aku men gak 'Euro Express' dgn kak nie n kak da. yg len tuh lebey kpd jln2 tgk tempat. cm perlu dtg lagi nie..huhu~ esok dah nk balik..hmm.. sayang nk tinggal tempat sejuk.. n this vacation is indeed the best one!

Comments

  1. wah!!! genting genting! kami x penah p genting lagi! nak nak nak!

    ReplyDelete
  2. hehe..org dok kat kedah nie pon sampai.. intan kan lagik dekat dgn genting..bila cuti weekend ajak la certain someone g~ sgt besh tau..mesti g!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!