Last Week of May

bln 5 mahu berakhir..masuk pulak bln jun. 
dari hari ke hari...

monday, may 24:

hari gaji. hari yg ditunggu? ala..sama je dpt gaji ke tak.  tp sbb dah lama sgt tak kuar dgn kwn2 geng bekfest: Sue, Anne, Zul, minus Syarul plus Khalil. ..jd sudah buat plan utk either makan besar@karok@bowling. hmm..sbb sue nk satay kat Mama..jd mlm tu makan satay kat Mama n karok selama 2 jam kat hijau kuning (aku tatau kedai tuh nama pe).. 

besh? of kos. penah ke kuar cm nie, g karok, tp tak besh? hahahaha.. yg penting, before balik, aku & anne singgah beli teh ais sorg sebungkus. 

inilah kehidupan bujang. bliss!

tuesday, may 25

ada prog kat kem putri ayu, yan. apa lg kalu bkn river ranger. aku dah bosan menjadi ranjer sungai. kalu power rangers, ada secret mission, lain perasaannya. :p tp kali nie, ada tambahan: taklimat kesedaran ISO 14001 dan peserta river ranger ialah kalangan  staffs jps kedah.

1st half of ISO talk, aku, sue and several others tak masuk pon. tp, tak leh la kalu tak masuk langsung..jd bila perasaan bersalah dah tiba..kitaorg join yg len in the dewan. after taklimat ISO, ada taklimat sal program River Ranger.. then lunch. hu~ besh. derang order masakan kampung. aku bkn org bandar tp aku tak pandai makan menda ulam2 , keladi..siput lala masak lemak.. then nampak ayam percik, ikan bakar & sejenis serunding..layan yg nie la.  rupanya yg aku igt serunding tu ialah pekasam. derang hancurkan and goreng dgn bwg, & serai... hu~kalu aku tahu, mmg aku takkan amik. tp..seb bek jugak aku tatau. sbb..bila dah cuba, wah~pekasam ini sgtlah sedap. hehe.. (dgn bantuan yus.. dptlah anne bungkus pekasam nie bw balik. yg untungnya..aku jugak! hehe)

aku ialah fasi grup 4. lepas lunch, rehat2 & zohor, aku kuar je dr bilik..terus je kak noriza & nor aza dtg kat aku "syikin..syikin grup kami..." ye. mari kita ke sungai. 

erk.. sungai takde air.. tp nk wat cane..musim panas, kontang la sket sungai itu. turun jugak kat tempat yg ada air mengalir sket2.. buat ujian kimia-wao..temp air ialah 32 C!  kemudian tangkap2 binatang. the best part? grup aku semangat nk wat tangkapan. syamil dgn jaringnya.. en mat dgn sorg lg aku tak sure nama pe.. (huhu)..semangat nk mbuat tangkapan. kak noriza mengangkat2 batu2an...kak aza pon sama..ros sibuk identify. yg besh? aku tak penah dpt udang. kali nie dpt shrimp. jadik la.. balloon-tailed nymphs, flattened, stonefly bla bla.. tp yg paling penting.. water penny! <--suke aku bila ros paham je water penny nie 'sgt mahal'. hehe...lepas presentation, anne wat suggestion : "kwn2..apa kata kita g men bowling lepas nie?" -kwn2 ckp on. maka..lepas men sungai, g men bowling pulak kt sentosa.

mlm selasa ialah hari utk berada di hadapan tv. glee. ghost whisperer (tak minat sgt..tp takpe..better than nothing). desperate housewives. 

wednesday, may26

sbb smlm tak masuk opis, tak berada depan comp.. mlm selasa br tahu, result induksi dah official. wao. kat fb, byk je post-masing2 pon dgn 'yeay' masing <--tanda lulus la tuh. 

malam tuh..aku merenung jauh. teringat balik perangai aku kat PD. risau. anne tny "kikin..mmg kin rs cm tak leh lulus ke?" <--lebey kurang la ayat dia. hmm.. 

masing2 amik no en shahrizan utk tny result. pa pe pon, we have to wait until tomorrow. cm perangai aku slalu2..result takan berubah kalu aku tahu lamat pon..baik tahu awal. so, @818 am aku call NRE. alahai..encik itu masuk kul 830. hmm~ lepas makan je la...

g mkn. tp kena tunggu zul dlm keta anne. sementara tunggu en zul, anne berkata : "jom la kol tny result induksi". dia dah call td, en shah kul 830 br masuk. owh..dia senyap sal tuh. aku pun. masing2 cuak nie. hahaha.. anne call, dia jawab. bg nama, bg ic. yeah.. anne nampak hepi. aku mintak phone dr dia..ckp dgn en shah, aku bg nama, bg ic. "yea..awak pun lulus jugak!" wah~ tengkiu2. terus je aku msg bgtau org "wah~kin lulus induksi tuh!!!" yiihaaaa!

thurs, may27
*@ tasik bandar darul aman~

hari nie ada hari bertemu pengarah kat tasik bandar darul aman, jitra. sbb start kul 9, suma pon tak masuk opis, g direct ke jitra. bfast, then g tasik tuh. 

wah~tasik nie. tempat aku wat sejarah lari sejauh 2.4km lebey kurang. phew~ aku habiskan larian pon sbb pikir..sapa nk pick up aku nun jauh disana if i don't patah balik,kan.. tp soh aku wat 2 round..mintak maap byk2. tuh pon, 2-3 hari aku suffer jalan kengkang!!! hu hu hu.

rupanya. takde apa pon dtg tasik nie awal2. suma pon tpaksa dgr aku merungut sal panas. ye..aku pandai merungut skang. aku tak ske tp siyesli..panas. kat putri ayu pun panas, at least pakai tshirt. hari nie panas..tp pakai bj kurung batik. hu~ sbb lamat sgt start, anne, sue, zul, syarul n aku amik keta n g ronda2 jitra dulu. tak g mana sgt pun..sue g byr duit maxis n g bank. haha.. sj wujudkan sebab. tp..bila patah balik..ada la org ckp "kitaorg sampai awal lg dr korg.." huhu~ ye la tuh.

sempat tgk last sukaneka yg derang men. ada 3 game: golf, lari dlm guni n belon air. @ b/ground ada karok. apa pon, geng bekfest tak masuk. hu hu hu. amik gambar sket..then bila pengarah dtg, ajak poco2. hu~ bj kurung n heels. 3 wanita ini jugak bergandingan poco2 ya.. layan. gedik kiri, gedik kanan..gedik blakang..pusing!

lepas poco2, br start majlis. taklimat sket, then pengarah bg tiket n baju kontijen utk sukan jps kat sarawak. sue je yg g..mungkin gak zul pon.. syarul pon kot. yg konpem stay kat kedah aku n ann la.. hmm. lepas tuh, dpt makan lembu yg dikorbankan. (lembu nie SUK bagi time last year's raya haji. tp sbb kurus sgt, JPS KPPT bela kejap..). lepas makan..masing2 dgn tak sabarnya balik opis. 

n petang..aku balik kulim...

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!