menjahit pakaian sendiri...

idea utk menjahit pakaian sendiri nie dtg bila :
  1. aku dah beli byk kain pasang kat jalan tar
  2. kos upah makin tinggi.. 2-3 pasang baju, upah dah rm200+
  3. aku perlukan baju baru lebih byk sbb badan dah membesar dari semasa ke semasa

dah berfikir sal idea nie quite some time.. arituh aku ada ckp kat anne sal menjahit nie.. dia mcm excited jugak. cik sue mcm geleng2 kepala je tgk kitaorg yg excited sal menda yg susah nak jadi. hehehe.. tp anne lagi advance dari aku. dia at least walaupon tak reti potong, reti gak menjahit. aku nie, pengalaman menjahit selain melipat kaki seluar yg panjang, jahit scrunchies dari kain perca mak dan hujung baju yg ter-tetas..almost takde la. owh.. kelas kemahiran hidup sekolah menengah tuh..tak yah kira lah kan. hehehe.. (sebab mmg bukan aku yg jahit pon.. :P)

hmm..cita2 aku tak tinggi. kalau aku leh jahit baju kurung pesak je pon dah best. nak belajar lukis pattern..then lepas tuh kalau saiz tak bertambah, leh la aku beli kain murah2 dan jahit baju habuan pakai time malas2. then bila rasa diri dah pandai, leh up sket, blajar pulak jahit baju kurung pahang.. best tak idea aku nie? heheh..

then, bila aku melalui jalan2 kat as nie, aku pun mencari kedai2 yg ajar menjahit.. but of kos to find kelas menjahit waktu malam..agak susah lah. then nak bg komitmen ntuk g kelas pon tak kurang susahnyer. sbb weekend je kitaorg akan balik kg..

then tetiba aku terjupe web yg bagi tutorial menjahit. tp dia ajar jahit skirt lah dan blouse. sebab web nie web omputih. derang tak pakai kurung pesak @ baju kurung pahang. but i'm all excited. nak buat skirt kat diri sendiri (skirt ialah my faveret).. dan suar pijama.. dan top cute. akan try buat la. 

hehe..dah sgt excited nak beli kain. tp kena tunggu pas raya jugak lah. baru leh pinjam mesin jahit mak kan?

*nie cuma hobi masa lapang ye.. jadi bergantung kepada kelapangan masa lah~ xD

Comments

  1. <3 <3 <3 <3
    wah..ade kah pasni cik osmate nk beli mesin jahit? :D besh3..

    ReplyDelete
  2. hahaha.. leh tahan gak tinggi cita2 kalau sampai nak beli mesin jahit tuh. takpe2..kalau beli mesti hgpa tau punya lah~ :$

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!