ada apa dgn bonus?

rasanya semua org pun sedia maklum kot government staff sume dpt bonus 1/2 bulan gaji dgn minimum 500.. 
well..aku pun tak terkecuali.

apa yg best bila dpt duit extra. huhu..tak payah ceta kot. nak berbelanja bukannya sukar, betul kan? tp sebenarnya, merancang sesuatu yg tak dpt lagi nie agak tak ok. apa2 pun.. harinie dah dapat dah both gaji this month & bonus. padahal baru tengah bulan ogos. *ingat2*

mcm yang dikatakan..aku pun ada sedikit perancangan utk duit bonus tuh walaupon memula aku agak khuatir duit tuh mungkin tak dapat atas sebab2 tertentu.. cuma aku berkata pada diri sendiri..kalau dapat, then bolehlah bagi duit raya.. bajet duit raya boleh dikatakan separuh dari bonus. ini seperti janji pada diri sendiri.

tapikan..mcm mana kalau janji tak ditepati walaupon dibuat pada diri sendiri? owh..janji kat diri sendiri saja. sepertinya akan ada extra duit ntuk benda2 lain lah.. Nope. itu bukan jawapannya sbb menda lain dah muncul dulu sebelum duit bonus itu ada. 

what can i say? at least aku ada duit bonus utk menda yg baru muncul itu. *syukur*

:|

...tapi ntuk duit raya? hu hu hu

Comments

  1. OH!
    huhu..tkpe chica.. still ade balance kan lepas benda yg tibe2 tu.. :) baju raye tkpe..bule pow.hehe... :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!