bila rumah dikunci bersama kunci rumah..

bulan puasa tahun nie mcm sgt cepat. kejap je dah nak sampai penghujung. tahun nie.. tak tahu la kerana byk cuti atau masing2 pon ada hal.. tp tak sempat pulak geng2 nak buat plan dan berbuka bersama2 kat kedai makan best. lalu, pada hari rabu, aku ajak kawan2 ntuk berbuka sama2 mcm tahun2 sebelumnya...

tp tahun sebelum2 nie takde jemputan makan kat umah kwn2 yg dah berkahwin. so.. ada kelainan lah.. hehe. **thanks to Khalil & Munirah dan Syarul & Nisah.. (only aku tak join makan kat umah Khalil sebab ada hal lain..)

aku berjanji dgn cik sue, konon nya nak bertolak g kedai makan kul 630. dlm hati..isk222 sgt awal lah..nak merenung makanan mcm sgt tak best. tp aku layan je. takut jalan ke sana jam plak. sbb jalan nak ke sala tuh, ada construction.. double track tuh la.. mcm hari tuh aku nk bw abah, skali sampai simpang empat tuh keta queue terus je aku g joned.

tp..lepas aku balik keje..rasa mcm mata sgt berat pulak. lalu aku leboohh lah kejap.

then anne balik kul 6... aku ckp kat anne 630 cik sue ajak kuar umah.

tp.. 630 baru aku bgn mandi. hu hu hu~

aku msg cik sue akan lamat ckit. bersiap ala kadar je lepas mandi tuh sbb mcm dah lewat dr jadual sgt dah. then bila anne dah siap, sama2 kuar umah. anne dgn malas ckit berkata dia takmo bw kunci umah. aku pulak takmo bw keta.. jadi aku kuar kan purse aku dgn kunci keta dan satu lagi set kunci, dan masuk dlm uncang. sebelum kuar rumah, aku check dulu kunci umah.. yes..ada satu lg set kunci dlm uncang, kunci keta aku pegang. sbb nk simpan brg dlm keta jap. then kitaorg g pick up nadia kat kfc..then ajak cik sue park kat stadium.. jadi ber-4 bertolak g berbuka sama2 kat sala classic.

lalu berbuka dgn ala kadar tp best kat sala.

lepas makan n bayar...anne pun antar nadia, then antar cik sue kat stadium, tempat dia parked keta dia sebelum kitaorg balik umah. sesampai je kat area umah kitaorg dan cik anne dgn jayanya parking bontot keta dia, aku kuarkan lah kunci umah dari uncang. jeng jeng jeng.. itu ialah kunci laci kat pejabat lah cik chica. bkn kunci umah.

:~

anne..kami salah amik kunci...

:~

tak dpt nak gambarkan muka anne cane. dgn dia bw purse+handphone pun satu je + kunci keta..konpem2 kitaorg takde kunci spare yg len. fuh~ dgn pantasnyer dpt berfikir (lagi berdoa) agar tuan rumah ada kunci rumah spare. seb bek phone aku nie ada no tuan rumah.. sbb phone anne yg dia bw nie takde no tu. lalu kitaorg pon serang rumah tuan umah. masing2 pon berkata nak sedapkan hati..

huhu..kalau bukan sebab kunci, kita tatau lah umah tuan rumah kat mana kan.. hehehe

tuan rumah dok area mentaloon. huhuhu..seb bek anne tau mentaloon kat ner. aku nie, area as kadang2 aku tau..kdg2 penah dgr tp kena dok pikir2 pulak kat mana area tuh sebenarnya. jadi, anne pon drive bawa g umah tuan umah..then dah nak amik kunci tuh, kena lah sembang2 sket. (tp anne sgt lah peramah.. aku layan je la sengih2 kat sebelah anne)

beberapa minit pastuh, kitaorg balik dgn segugus kunci yg melekit je kat tgn aku. oxidized kot kunci2 tuh. yelah..tuan rumah pon tak guna selama beberapa tahun. (paling pasti... semenjak kitaorg dok umah tu, tuan rumah mmg tak penah guna)..

sebelum kuar..aku locked pintu depan by click kat blakang tombol & mangga gril. slalu bila malas, mmg aku tak kunci gril tu dgn kunci. bila tuan umah tny.. aku pun ckp cm tuh. leh plak tuan rumah buat muskil sal kunci mangga tuh. dia ingat kitaorg tukar mangga baru kot. cuak gak bila dia wat muka muskil kunci mangga tuh dia takde. tp seb bek...dlm segugus kunci yg sgt byk tuh (dia bg siap kunci umah kat pintu masuk termasuk setiap kunci kat bilik2 dlm rumah tuh..siap dgn spare kot sbb sgt byk kuncinyer..) aku berjaya bukak pintu umah sekali try je. mengena terus. lega2..

fuh~ kalau lah time kejadian lupa bw kunci umah ialah time aku/anne sorg2..then takde pulak bekap system.. cane lah.. tak reti aku nk pecah masuk umah sewa sendiri. isk2..cuai betol. slalu aku make sure kunci tu by actually looking at the keys instead of dgr2 bunyi kunci je. tak pernah aku tak double check kunci sebelum g mana2. (td pon double check tp tak check dgn betol..) ntah pa pe.

bekap kunci umah plz chica. untuk kemudahan masa cuai.

aipp.. perbaiki kecuaian lagi baik!
p/s terpaksa lah mencari masa ntuk g beraya kat umah tuan rumah. hu hu hu :P

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!