ceri_chica & ayaq nyoq


i love my nb sooo much, i named it ceri_chica..
(ceri because it's cherry red)

suatu perlakuan yg pelik..i know. tapi tak kisah lah..:|

straight to the main point- i spill my drinks on my nb. :~ <\3 it was close to midnight and i'm having pre-sahur = misi menghabiskan makanan lebihan time berbuka. termasuk lah ayaq nyoq. masa yg sama gak, aku baru je setel blogging tapi still internet-surfing. then time mengemas2 tuh, air yg memula dok kat lantai, aku angkat n letak atas meja.. then  accidentally i knocked the table and air tuh terussss je tumpah ke atas keypad. sebelum sempat buat pa pe.. terus je nb tu padam.

apa je tindakan aku after that? cabut power supply..then terbalikkan nb tu to remove excess drinks..then lap tempat yg boleh di lap.. biarkan kering sbb aku takde hairdryer. mana nk tau aku kena cabut  battery and all part yg leh dikeluarkan..-which aku only tahu beberapa hari selepas kejadian --> cara2 nak selamatkan nb yg kene air.

my interest at that time is to keringkan part yg kena air.. air-dried it..then try to turn it back on. of kos it failed. the computer sounds like it's trying to run for few seconds then it stops, leaving it's power-indicator LED in (colour) amber (=stand-by mode kot).

...

earlier that nite, during berbuka i said to my hosmet about air tumpah., referring to my drinks on the table. i thought it will only caused my clothes and a bit of kerja-kerja mengelap...something yg takkan menyebabkan apa2 loss. but my nb.
my almost 2-year nb..

yup. aku mcm ada power ala-ala Charmed Phoebe..premonition..kan?
ha ha ha ha ha

what's more?
that morning i experienced 1 other thing that sent me to (quite) major disappointment.
and now this..

*sigh* 
<\3 <\3 <\3

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!