trip to Perak

Perak ialah tempat study aku..so aku ada rasa2 sikit lah bila dengan perak nie esp area2 ipoh, tronoh & batu gajah. feeling sentimental sket. even my last visit ntuk course kat perak on april last year pon..mengingatkan aku kembali kepada zaman2 kuar ipoh naik bas general kaler hijau yg sgt2 lah kedek2 dan panas.penat but happy sesangat.

trip kali nie ialah ntuk g wedding one of myb est frens :Fisza & Rahim.Wedding dia kat Pasir Putih. Hmm..aku plan ntuk bawa kakak & adik ntuk ikut aku g sesamer. 

my best fren, FISZA and her hubby RAHIM
mmg leh agak theme wedding dia ialah hitam&putih. huhu~ for all i know she loves black. hehe..time aku sampai, dia tgh makan beradab. masuk2 dewan je dia dah melambai2. hehe... makan luk..then jupe sket2 amik gambar before aku mintak diri dulu...wah~ tgk kawan aku bersiap cantik2 and dah jadik wife org.. rasa cm aku nie 'masih kecil walupon terlebih usia' pulak...huhu~ (owh..kecil kat sini bermaksud yg lebih dalam ye...)

memandangkan nk dtg wedding fisza nie kuar hiway kat simpang pulai..terasa dekat sangat plak utk naik ke Cameron Highland. rugi woh kalu tak g. lalu aku pon drive lah naik ke atas despite fisza soh stay kat wedding dia lama2.

perjalanan naik agak best walupon hujan & berkabus..best sbb excited kot. lagipon berborak2 sambil bernyanyi2 dlm keta tak terasa jauh nyer..sampai nak lajak jalan g gua musang lagi. :P

tak sempat singgah byk tempat. gi kat 3 tempat yg paling dekat je. Best jugak mai dgn kak da n tra..leh gi memaner yg aku suka tanpa perlu menahan rasa.. (sbb aku kan driver..hahahah. the power is mine jugak la..) tp..the main reason aku yg tentukan suma mana nk g ialah kerana..bila aku tny suma cpun kp "ikut la.. *nama* tak kisah.. " <--meh nk bgtau..kin paling nyampah nie. siyesli.(!!! owh..mmg derang maklum pon! hahah)

Rose Valley nie singgah agak lama. time tuh pon hujan yg tak renyai lah.. tp tempat nie berbumbung..masing2 pun dgn hp masing2 posing n amik gambar.. munge ros dia mmg comel2 and cantik2..wangi2 jugak.. tempat nie pon agak luas. owh..btw tempat nie masuk kena byr rm4/pax.

walaowei..banyak nyer bunga.. kalau lah nie ialah laman rumah maktok....hehe

Dengan munge yg mcm bunga loceng sket2

kak da dgn white roses yg sgt suci

teringat buai kat umah di SP kan?
t'ra paling ske buai nie...
Niat di hati nak g sampai brincang..mungkin jugak lajak sampai tanah rata.. tp stat dari hotel equitorial tuh sampai la cactus valley..mmg jam. adoi. dah la berbukit.. hujan renyai2..seriau gak aku.. time lagi mcm ada constraint sket. waktu tu dah petang dah.. nati nak turun balik ke ipoh malam, mcm tak best pulak..jadi aku buat u-turn (walupon dlm keadaan kereta berbaris panjang jalan jam dan parking di kiri-dan kanan jalan)..gi singgah surau, tukar baju (kan g kenduri.. jln2 berbaju kurung lah kat rose valley..tp dah petang pakai suar pulak lah)..then bergerak ke tujuan yg seterusnya.

tra posing dgn spek yg baru beli dr kedai souvenir kat sblah ladang ni 15min yg lalu
this is our 1st time ..huhu

Pas dah lega bertukar kpd jeans & tshirt, aku cari parking ntuk singgah jugak Kea Farm yg always crowded tu (nie ialah misi terpenting di cameron highland)-beli sket2.. then singgah EQ (strawberry park sket2) -aku mesti makan strawberry honey & ice blended. (tp misi ice blended yg lalu x jugak tercapai sbb kedai tutup :( )dan akhir skali aku nk singgah Cameron Valley-Bharat Tea nyer tempat (nak sgt g Sg Palas Boh Tea Plantation watever tu..tp bukit dia tinggi sgt la..huhu~). nie ialah kali pertama aku masuk tempat tanam pokok teh tuh. huhu~ minum2 teh : float teh tarik, triple pleasure & strawberry milkshake, lepak2 dgn udara yang sangat nyaman.. amik gambar sket..then kul 7 baru turun dari Cameron..huhu~ almost mlm. takpe.. yg penting puas hati. And siyesli.. Aku, Kak Da & Tra..suma pon dalam keadaan yg sgt bahagia.. *heaven*..aaaahhhh~

dlm kul 9 aku sampai sg perak..singgah jajap before direct drive & sampai kulim @ 11pm. Yeah..trip yg best. We 'ol like much23. :D

p/s bagus gak fisza wat kenduri kat ipoh kan?? hehe..leh aku jejalan gaks. kuikuikui..

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!