Movies Weekend

Rapunzel & spek 3D
 
3 wayang, 2 hari berturut-turut..aku pon kagum dengan diri sendiri nieh. hahhaha.. biasa lah..time ada ceta kita tgk. lgpun, aktiviti tengok wayang lah yg paling senang n rilek kan.. lepak2 je tengok ceta..walupon kekadang tuh bayar tiket ntuk tidur dlm panggung. hehehe..

1. Rapunzel - A Tangled Tale
  • Nak bawa Tra tgk wayang versi 3D
  • Nak test 3D kat Kulim Landmark. baru je ada 3D kat panggung nie. kira..ok lah~ tak perlu aku nak drive masuk penang sampai kat gurney plaza mcm nak tgk Toy Story dulu kan..
  • Kartun..sejenis ceta yg paling rilek nak tgk kat wayang. gelak sket.. hepi byk2. hehehe
  • Aku tak pernah tau ceta dongeng yg bertajuk Rapunzel nie selain tahu yg princess dlm ceta tuh berambut panjang..so, nak tahu jugak storyline dia.
  • Overall..ceta nie agak ok. Definitely bukan something yang aku akan tgk lagi kalu bukan dari sumber yg percuma (!! :P) tp tak rugi jugak la tengok versi 3D dia yg bajet best byk dari efek 3D toy story.
2. Narnia - The Voyage of the Dawn Treader
  • Yang nie pon layan 3D jugak.
  • Hmm..aku mmg tgk previous Narnia series..tp rasanya tak tengok wayang kot. dan tengok gitu2 je.. so, aku tak ingat sangat watak dalam ceta nie except lion yg bernama aslan tuh kan.. (sbb sgt cute!!) dan of course Prince caspian.. and 4 org yg narnia prince/princess..
  • Ceta narnia kali nie pon sepertinya tak lah menarik sgt..even 3D dia pon aku tak feel sgt..rasanya kalau tak tengok 3D lagi lega kot batang hidung aku dari menampung 2 cermin mata kan.. huhu~ (lupa laks nak pakai lense)
  • Aku syak versi 2D pun gambar dia akan cantik jugak..but then it's ok... aku hepi je tgk ceta nie. :) Owh..lagi ok lah kalu mereka2 yg nak tgk nie ingat sal yg lama2.. tak lah blurrr sgt mcm aku. hehehe..
3. Ngangkung
  • Suppose aku mmg agak suka ceta yg Shaheizy Sam berlakon. sbb muka dia yg kering tuh pon cukup kelakor. huhu~
  • Ceta yg konon2 kelakar seram (horror-comedy?) nie siyes aku kurang minat. Tetapi, kawan2 g tgk kat AS kata sgt best dan terkejut2 jugak..hmm~
  • Sebab kak da & tra mcm berminat jugak, so aku pon layan lah~ mana tau mmg best ke kan..tak baik buat spekulasi.
  • Tp... mmg kurang horror..kurang jugak comedy, bagi aku lah.. takde gelak gaya2 LOL. cuma 'hehehe' je.. takde jugak moment yg terlalu best tak hingat. and again..yg best ialah muka sam yg ketat sepanjang masa..gaya2 pakcik yg hidup dlm kehidupan yg boring..<-- pandai berlakon. i like. hehehe
Owh.. dah byk ceta yg tgk suppose hujung minggu depan kena mendekatkan diri dengan alam sekitar lah pulak..kan? or maybe shopping spreeeee? ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!