chica nk try bersenam pulak!

hahaha.. tetiba je ada mood nak bersenam ek? while aku mmg jarang wat menda2 fizikal nie, tp sejak 2 menjak nie...macam satu keperluan je. tak perlu lah kot stated why..kan2? huhu~

kalu ikut, last year lagi aku ada niat yg suci nie..erm.. bkn takat last year kot. angan2 always ada..cuma x laksanakan je. lepas bulan pose, aku stop to even do sth i like kat rumah.. then last week anne ckp nk ajak survey gym. kena plak she found this gym kat as yg special ntuk ladies. maknanya, bg yg bertudung tuh bley la bersenam bukak tudung kan.. selesa~ bg aku..bila ladies je nie, tak perlu la aku concious ke hape. (ye ke ada perasaan cmtuh? hmm). tempat nie bley walk in anytime and rm8 skali masuk. kalu member rm60/month. yg tak bestnyer.. dlm sminggu kitaorg kat as, cuma 4 hari je dia bukak. tutup hari selasa. maknanya, kalu nk g pun, cuma ahad, isnin & rabu lah~

hehe..wat iklan sket. kat sini lah kitaorg try2~~
jd, pada petang ahad [241010] yg nyaman..anne ajak aku & sue g try this new place. aku pon layan je..sbb aku perlu la bergerak aktif sket. huhu~ dah la memula naik atas berbaju kurung.. senget je org kat situ tgk.. ader je bw baju, only tak bw naik skali. then tukar bj kat tempat tuh and try la menda2 dlm gym. apa yg best? kitaorg ber'3 nie wat tempat tuh mcm rumah sendiri je. siap lepak2 sambil minum air tin.. bermain bila ske.. berlepak bila ske jugak. mmg ske habis-habisan lah. hahhaa

only, gym nie tak byk alat sgt. tp bg aku yg slalu tgk dgn pandangan jauh je..nie la 1st time aku try. hehe... 1st time guna treadmill. baru aku tahu, ada jugak treadmill yg tak bergerak sendiri. huhu~ ciwi tol aku nie aih. seb bek anne ckp mmg treadmill slalu dia gerak sendiri..kita kena follow pace dia.. tp, takpe... aku tak mampu nk follow pace treadmill ntuk 1st time. aku layan pace aku sendiri.. target aku, cuma nak lari 1km je. and aku berjaya.. (tp amik masa yg terlalu lama..bermain2 gilos ar!!!)

bila dah abis 1km tuh.. mmg la penat. hahah..org kurang bersenam mmg cmni. hehe.. then, dlm rilek2..anne & sue ajak menari poco2. aku pun memula bukak lagu dlm hp..then org gym tuh dtg bukak video poco2 kat kitaorg. yg indon nyer plak tuh. memula aku excited. ada 8 steps baru poco2 leh blajar. skali..gelek sana sini..tak tergelek aku. (-_-)" hu hu hu~

lepas poco2 seadanya.. kitaorg g lepak cafe cawan kat jln pegawai. fuh~ bila penat aku tak lalu nk makan. hahaha.. minum2 and makan menda bulat2 yg khalil penah order satu ketika dulu..(lupa lah nama dia..) then..kitaorg bersurai.

Bye kwn2..c u tomorrow~ except you hosmet..jupe kat umah okie. hehhe

**oowh..lupa laks.. my hosmet tak minat nk dtg lagi tempat nie. ye lah..dia dah penah main alat2 yg jauh lebih best dr nie.. aku pulak.mcm nak..tp mampu kah aku meneruskan perjuangan? hehehe..we'll see~

**1st time nk g sorg dah tak berjaya. aku nk g on wed..tp petang tuh geng berkumpul kat mama plak. instead of burning calories.. i add up some more. wat can i say? makan itu mmg perlu tau! hahaa

Comments

  1. alhamdulillah... ada jugak sorang yang bersenam. keke. kami walaupun pi tulih blog pasai bersenam, tak bersenam-senam lagi! APA LAAAA!

    ReplyDelete
  2. hgpa tau tak intan..time hgpa tulis blog tuh..kami pon ada perasaan yg sama. then kwn plak yg ajak.. heheh.. jom2 intan.. jogging setempat atas treadmill.. hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!