bahasa yg cool lagi stylo

sejak terciptanya sms.. mmg mcm2 jenis shortform org guna.
nama pon 'short' msg service kan.. hu hu hu
pada zaman dulu yg br terciptanya sms and mobile phone,
charges for 1 sms tak la semurah zaman skang.
dah la 1 sms cuma leh muatkan 160 words.
kena lak jenis yg nak explain panjang2 mcm aku..160 tuh, mmg tak cukup.
inilah antara sbb2 suma org pun nak 'short'-kan every words..
ada jgk yg jimat space by sambung je semua perkataan
pening2 lalat nk baca..rs2 cm tak baca lagi baik kot. huhu~
tp, seingat aku..shortform aku ialah std, suma org leh paham..
shortform kawan2 sebaya aku pun std jugak..
kecuali mereka yg tua2 sket, ayat yg lengkap dan sempurna hendaklah digunakan..
.. sbb shortform nie mcm bahasa budak2 la katakan
tetapi..
bahasa budak2 zaman sekarang....
adoi! penatnyer aku nk baca..

aq.ckiwt.skunk.kamy.kdy.ad.dy.6be.bruw.tw.aserw.kterw.cmpy.
wkwkwkwkwk (<--mungkin jugak sejenis lagu world cup!)

fuh~
rsnya aku tak la tua sgt ntuk memerlukan ayat yg lengkap lagi sempurna..
few missing vowels here and there.. tak kisah la
yg g replace dgn consonants yg tak perlu tu.. hmmm~
adakah cool? adakah stylo?
[tp..aku kenal je org yg sebaya aku atau lebey berumur guna bahasa cmnie <-- kagum!]
huh! berpinau mata nk baca, apatah lagi nak memahami.
kalu ignore je nati ada pulak yg kecik hati.
but then..why should you give somebody a msg, when the person who get it couldn't even understand the msg itself???
mission unaccomplished gitu

hu~up to you guys then...

**mungkin juga, bg mereka yg cool lagi stylo nie, aku patut reply dgn ayat surat kiriman tidak rasmi. berbunga gitu. baru derang leh appreciate kecantikan bahasa. hahahhaa.."kehadapan adindaku yang ku sayangi~"
*mcm la bahasa aku sgt cantik kan..(oops!!! - tp besh la mengata kat org, kan23?)

Comments

  1. haha. my cousins yg sekolah/blajar lagi type macam tu. kami reply mcm ni :

    "aku tak faham. kalo tak tulis betul2 sila terjun bangunan."

    ReplyDelete
  2. hahaha...sila terjun bangunan gitu~
    gayanya cm org yg guna penulisan cmtuh takde harapan lagik. kuikuikui..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!