top 10: chica-related

things that very much related to me:

1. petite
hmm..petite la jugak kot. skang nie, bila amik gambar family, aku la yg paling kurang ketinggian..lalu nmpak yg paling kecik la. rsnya, sejak form 4 kot..aku cam dah stop besar. hahha.. ntah la. tp mmg org describe aku as "ala..yg kecik2 tuh.." kadang2 cm besh. sbb kecik2 cm bajet muda je kan. tp kadang2 nk jugak org ckp cm matured, and very womanly ke.. :p. tp takpe la.. itu ialah aku. aku mmg redha je. at least tak nampak tua. skang nie mungkin gedik nk nampak besar..nati bila dah tua, kot2 gedik pulak nk nampak muda! dan sbb aku tau aku nie 'kecik2' la (poyo),  aku guna nick "bijou colleen' dan "la chica pequena" (small, petite girl..). aaahhh..pendek kata.. ni mmg paling sinonim la dgn aku. hu hu hu~ [**kalu petite ala2 eva longoria, besh,kan?? sexy gitu. hahahhaha]

2. pink
dulu aku sgt minat pink. aku tak nampak langsung kaler len. baju pink, kasut pink, beg skolah pink..everything must be in pink!!! sampai mak penah terbayang.. "isk2..bdk nie. takan nati besar, beli keta pon kaler pink kot!" tp..tak! keta aku ialah warna biru tua yg cantik. lepas kena sabotaj oleh parents sendiri waktu kecik2, dgn mbeli baju raya kaler pink kat adik n kat aku kaler kuning, aku belajar tgk kaler len.. tp org still relate aku dgn pink. sbb, aku tak 'buang' pink begitu saja la.. layan...mmg pink comel pon! cuma, skang nie, kalu gadget ke apa..aku lebey suka merah. baru mengancam!! [**kronik: dulu..arwah wan penah belikan keropok nie kat aku sbb kaler pink!!!hmmm... miss arwah wan much2. :( ]


3. kedah
dulu2, sebelum kuar kedah utk further study, aku always rasa diri ini mampu je 'cakap luar'. ala-ala cakap baku (sbb time oral nyer test, aku mcm terer je..hahahha) mana tau, 1st day aku kat utp, skali aku ckp dgn bdk sarawak, derang nganga. hahaha..tak rasa bersalah pulak tuh, smpai la fisza tegur.."khin ckp kedah dgn derang, derang tak paham." (oops!) pastu..geng yg aku jupe kat sana ialah org utara belaka... :) seb bek rumetku, cik mimie dah biasa dgn loghat kedah ni walupon dia ialah org tganu.. makin lama, aku cuba kurangkan pekat loghat..sbb nk komunikasi dgn org seluruh malaysia..bkn utara je. so..rs2 cm dah leh tukar2 ckp luar n ckp kedah..  esp time aku dok kl la. only.. org tak kata aku ckp luar pon. derang kata "eleh.. jelas sgt org utagha." hmm~ takpe la..i'm proud of my loghat anyway. and suka jugak bila org akan ckp.. "nie bdk kedah nie.." i like.

4. ponytail
me & my plain ponytail. hehhe.. biasa la.. ni la cr mudah nak 'pakai' ramut. simple, cepat.. tarik je suma, and ikat tocang. dulu2 parents tak bg potong ramut. ramut pulak sokmo kerinting/wavy & kembang.. takde cara lain nak rs tak rimas melainkan ikat cmnie. tp sbb asyik tocang satu yg kemas nie je.. bila aku dah keje, aku have shorter haircut..purposely nk lari dari diri sendiri yang cuma nak ikat tocang satu je.. napa nak lari? sbb suma org pun asyik kata.. "hang nie, tak abih2 dgn tocang seketul nie...wat la cmnie..cmtuh..mcm2.." hu~ lenguh ketiak eh nk style ramut nie. hahahahha!!!



5. spanish
"me llama chica"
start ske sgt2 spanish lepas tgk ceta 'Mis Tres Hermanas". time tuh dah abih skolah, tunggu result spm. adoi..jatuh cinta. cm..sgt besh je bahasa nie. blajar sendiri kat umah je. guna msword nyer translator. smpai skang pun still ske gila2. tp susah jugak nk study sendiri ni. nak guna bila je? owh..i guna bila nk ckp sstu yg tak mampu nk ckp terang2an.. hihhi. sbb nk terer-kan diri, aku dgr lagu spanish. dulu2 lagu "A Puro Dolor.." la..OST Mis 3 Hermanas. skang nie, apa2 yg dlm spanish pon i dgr. n nyanyi. n hafal. ahh..bahagia. inilah hobi saya!  

6. kucing
owh~kucing. aku igt lagi ada sorg kawan baik kecik2 siap panggil aku kucing. hampes. tp takpe..kucing ialah menatang yg aku paling suka. rs2 cm harimau ke lion ke lagi besh..tp besar sgt.. haha..kucing pun ok la kot. dulu parents tak bagi bela kucing2. tp lepas berjaya memujuk, abah aku yg lebey2 sayang kucing. tp, suma pon kejap2. amik bela, then parents buang. amik bela lagik..mati sbb sakit pulak.. tp tak serik2. cuma, lepas sekumpulan keluarga kucing of 10+ ekor (niki, niko, along, angah, achik, acu, kakak, adik, goyangee, ppopoki, ilgato, koshka + 4 takde nama..) dah mati, hilang dan sbgnya..hati cam dah tawar ntuk bela kucing lg. sakit hati pun ada. sbb bila dah sayang, mcm2 pulak yg jadi. so... kucing, aku tinggalkan dlm kenangan. [**me & ilgato, mi chico latino a.k.a boyfriend!!!]

7. music & ske nyanyi
i.just.love.music. ..and singing
ye. i know. sore tak ok. out of tune lak tuh.. hahhaa.. aku suka nyanyi. kwn2 pon tau 'kin suka nyanyi..tp tatau apa yg dia nyanyi'. erm..xpe. as long as i know what i'm singing, that's very fine by me!!! dolu2...hanya mampu nyanyi2 time jln2 g lecture, sambil study.. lalalala dlm bilik sendiri..tp skang nie besh.. dah ada pusat karok di merata2 tempat. yeah! i like it much2. itula tempat2 yg aku suke hangout esp bila dpt gaji. hahahhaa.. and suka music jugak. best tol zaman skang. kalu dulu kena angkut walkman yg gabak, kopak jugak duit asyik kena beli bateri. hahaha.. then zaman angkut mp3 player..tp takpe, time nie men charge direct je kat mana2 plug. skang nie leh angkut handphone je. walupon tak seberapa..tp aku leh dgr lagu dimana shj aku berada termasuk bilik air!! bliss! [**inilah teman setia saya...]

8. novel/baca buku
ni..sbb family dah ajar dr kecik2. hadiah besday = buku. then ajar g library every saturday..baca buku, pinjam buku. aku tak la se'kronik' kak ninie. terlalu rajin baca and menulis.. tp lebey kurang, sepesen la jugak dlm bab2 cm tuh. buku ilmiah tak layan pulak,kan? kalu tak surely dah pandai sgt. hahaha (ayat tak hengat). tp..buku paling besh n mengembalikan semangat mbaca nie = series Harry Potter la. sgt2 kagum. sophie kinsella, writer Shopaholic jugak my fave author. kalu novel melayu..aku tunggu kak nie rekemen je. tp suma pon aku tunggu kak nie rekemen (dan beli)..aku tukang bc je. hahha..jimat pon jimat! :p [*salah satu fave novel...]


9. teh ais
hahaha..tetiba je teh ais tersenarai. tp ini la minuman fave sekeluarga. tak salah aku la kan.. suma kengkawan pon dah tahu, my fave drinks nie. semuanya bermula time skolah la.. ada hari tertentu, balik skolah lambat. bas suma dah takde. kena naik teksi. (langkawi mana ada rapid kedah ke hape kan..) tp teksi pulak belagak.. takmo masuk sampai depan kuarters. terpaksa jln lebey kurang 700m gitu, utk smpai rumah. sbb panas, tgh hari.. slalu shortcut lalu dalam hospital la.. jd singgah kantin hospital, beli air nk hilangkan dahaga. pastu dah jadi habit.. kalu lepak2 mesti nak teh ais di sisi. hik hik hik.. smpai la zaman utp..sampai la zaman keje. yg paling besh? kwn2 sekeliling pon terpengaruh. hehe.. minum teh ais besh tau. paling penting..teh ais tuh mesti dibeli di kedai n dlm plastik!!!! hik! [**ladang teh boh kat cameron highland yg tak sempat dilawati...]

10. family
tp..menda yg paling 'hampir' dgn aku..mesti la mi familia. aku rapat dgn my kakak and my adik2. zaman skolah dulu..kalu g skolah pun, time rehat..kdg2 dgn kakak, kdg2 dgn adik. apatah lagik kalu time co-cu, bila g skolah waktu petang utk rumah sukan & pasukan beruniform tuh.. even time study jauh2 pun... main calling2 kakak, adik.. tulis2 surat, email..men msg.. skang nie men fb pun dgn kakak & adik. biasa la.. family la org yg paling kenal aku. pelik camne skali pun, they have to accept me (like i'm accepting them..semestinya!).. derang la org yg aku paling comfortable with. tatau la kalu masing2 dah berkeluarga dan duduk jauh2 nati. less time la leh spend together,kan? takat ni, dgn kak nie masih besh. erm..takpe. skali skala..bercuti la sama2, kan? mcm g genting, tganu..kl. i'm truly blessed. bliss!![**latest family photo. abg basri xde la pulak]

Comments

  1. i like this post... seriously!

    make me smile...all the words.. =)

    this is kikin yg saya kenal!!! *wink*

    ReplyDelete
  2. betol,kan? veri chica-related.
    hahaha...

    yeay!! (^_____________^)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!