Solo Trip to KL

june 2, 2010

bgn pagi. aku wat megi telur for bfast. nyum2. sedap. lagik sedap dr mkn kat R&R gurun. then bsiap. pastu check keta nyer minyak, air++, g gas station isi angin, minyak, top up touch n go pastu beli Smarties + Mentos + mineral water. dlm kul 9.45 jugak, msg bgtau aku nk g kl dah..then aku bertolak dr AS ke KL.

**ya. kul 4 lebey smlm br dpt tau kena g kl. aku takde rs nak g sbb last min punya arahan kan.. tp tpakse la g jugak. mula2 nk amik driver..pastu pikir2, tak jadi ar. i decided to just go with my kelisa and find my way to JPS HQ. (padahal mana aku penah drive dlm kl..n cane nk g salahuddin tuh ek?? *risau*) layan je la. bgtau kat family, secara ayat penyata.. kalu ayat tny nati byk laks risau2 ke menda. kalu aku konpiden, my family ok je kot... :p

gee..besh nie drive jauh sorg2. aku ske~ Alhamdulillah jugak, cuaca sgt baik. panas je..(sampai aku igt aircond ptt g tambah gas padahal cuaca yg panas sgt sampai aircond tak rs!! huhu)

stop 15min kat gunung semanggol. stop 2nd kat tapah for lunch (1 hr gak aku stop) then masuk kl. *excited* (pokok nie nampak cute..kan2? (@R&R Tapah)

sbb penah mai kl dgn sue feb arituh n stay kat grand cont, aku ingat jugak la jln nk g grand cont. so..aku nak stay kat situ. lgpun smlm aku check map jln salahuddin tuh dah tak jauh dah kalu gi dari grand cont. duta > DUKE > grand cont. check in. then tgk jam..hu hu~ almost 4pm. lama gilok aku drive ek. ikut nasihat kak nie. 110 max. aku dah janji. tak drive laju. ye la.. anything that helps putting my family's mind at ease.. aku buat (cm sgt baik! ecececeh)

rehat kejap. kejap sgt la..kalu lamat2 nati org balik keje, jam lak. nk kena g cr JPS HQ kat ne. memula kena bukak map luk *sadis* <--the only clue i have. tp kalu aku desperate sgt, i'll contact jannah. tp cane pon..aku mmg nk try sendiri luk. bley kot. kl kan byk signboard.

yeah. mari buat sejarah hari ni.

jannah penah ckp kat aku..dia yg tau jln kl pon sesat2, terpaksa meronda2 sebelum sampai ke destinasi, apatah lagi aku yg cuma tau route bas rapid kl U20, U23..then guna map statik nie-kena hafal luk br leh drive. kalu guna gps surely dah sampai. haha.. tp takpe. aku tak kisah sesat. as long as aku tahu nak 'undo' my kesesatan, shouldn't be a problem, kan? tp...nak dekat kul 7 baru aku jupe JPS HQ.  bila pikir2..isk2..lama benar aku nk g tempat nie. cam la jauh sgt. jalan jam pun ada gak. seb bek tak gelap lagik. *padahal dah satu kl aku melawat. siap wat u-turn kat depan parlimen!!lalalalala~*


**hehe.. bangunan aperkah kat depan itu???

*fuh~sampei jugak. (T_T)"

*bukti kelisa comel ini dah sampai suria klcc. hehe

**lepak jap.

time sesat tuh dah nampak kl sentral..rs cm gedik je nk g midvalley. aku cm bley igt sket2 time khalil bw aku n anne g end of march arituh. tp bila pikir balik..takde food yg besh la kat midvalley. slalu aku g midvalley tatau nk mkn pe. pastu, jln balik aku tak sure jugak. dah cukup kot sesat utk hari ini, kan? hahaha.. jd aku g je klcc. hu~1st time drive g sana. gee..besh. makan. lepak..then nak dekat kul 10, aku ciao dulu. repot tak baca lagik..esok dah meeting. kalu tak cukup tido, nati nak drive blk kedah lak after meeting cane? tak bley2.

june 3, 2010

aku terjaga sgt awal la pulak. terpaksa berlengah2 dulu sebelum turun bfast kul 8. then trus check out sbb igt nati leh terus je kuar kl. owh ya..aku nk g JPS HQ nie ikut lebuhraya mahameru tuh. yup. aku tau aku ikut jln jauh. ini adalah kerana, aku tak dpt nk masuk lorong yg betul kalu lalu ikut jln kuching. aku asyik missed the lorong to jln salahuddin. bulatan banyak cabang yg keji. keta lak banyak..mmg ar!! tp aku gedik jugak nk try lagi pg nie. ya. salah lagik. seb bek aku sesat byk kali smlm, jd pg nie dah pandai. pastu, aku insaf la. kalu sesat jauh lagi, ada yg tak masuk meeting kang. dah la time nie, walupon dah 845, ramai g kat jln.

kul 9 aku dah parked kat BSMA JPS HQ. ada nampak muka yg dikenali je td. tp takpe. aku tunggu luk dlm keta sambil belek2 report yg tak terbaca smlm. hehe.. i malas la.

bilik meeting itu kecik je. n thank GOD meeting tuh tiada tekanan. lepas meeting, derang ajak lunch skali. aku tgk jam..hmm..tetiba aku terpikir utk ajak org lunch dgn aku.

jln..turun bukit menuju ke kereta. then aku call.. he. tp napa ajak dia mkn kat salahuddin ek? adoiyai. silap lor. takpe. i ada plan B.

dr dulu sgt gedik nk kenal jln g ikea. sbb dulu time dok kl..takde keta. nk nek bas g ikea..cm ntah pa pe. jd, before aku kuar JPS nie, aku study dulu jln nk g ikea. just nak lunch je kat sana..

of kos sampai. 2 jam lebey aku kat sana.. jln2 kat ikano - tjupe menda yg irresistable la pulak. adoi. tpakse beli! makan kat ikea..then g the curve pulak. kak nie pesan gaks beli buku. tp tak jupe walupon bila check dlm comp tuh kata ada. hu~ dah kul 330 nie.. chica nk sampai kedah kul brapa???

lalu aku kuar kl.. jom la balik kedah. :)

mungkin sbb nk balik kan..rs boring pun tiba. adoi..lamat je rasa nk sampai. satu2 signboard aku tgk..kira, agak2 kul brapa leh sampai. kul 8 lebey ke 9 leh la kot. uish..lamat ek. hmmm~ aku pun tambah sikit demi sedikit kelajuan. ahhh.. berpura2 baik..lama mana sgt leh tahan kan..hahaha..lagipun suma keta cm mencabar je.

n mmg ada satu kelisa kelabu mencabar pun. memula aku yg potong dia..then ske hati follow aku rapat2. uik2. apa nih..memula aku pikir menda pelik jugak. pompuan. sorg. drive. org follow. hu~ then aku igt syarul ckp dulu kat aku.. "biasa la..kdg2 drive lama2 kat hiway boring..cr keta, then follow. sj suka2.." owh..ko nk men ek? hehehe..pastu, kelisa oren and kelisa kelabu pun buat aksi gaya2 berkonvoi sama2. layan~~

n aku slamat sampai kulim kul 7.15pm. eh. gaya2 cm balik setiap hari kamis je sampai kampung time ni kan.. :p

yeah. berjaya jugak g kl sorg2. *hepi*

Comments

  1. waa... kalu ada g kursus kat KL... leh melepak sama nantii...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!