Semangat yg pudar..

hmm.. pg nie aku very ceria. sbb? walupon kepala pening2..tp my hepi-o-meter agak naik sbb aku sembang byk dgn jaja. mcm2. skenye rs bersembang dgn comfortnya smlm..sampai kul 2 pg lagik. lepas aku antar jaja g jetty, aku pon drive g keje. siap masuk awal lagik..7.49 am. phew~ (mcm la awal sgt. tp en zainal ckp.."eh syikhin awal ari nie..see? ;p)

dgn semangat berkobar2, aku masuk opis, check my email..then write a short blog post before start work. tp sgt2 lapo. jd ajak kwn2 bfast luk. tp syarul tak dtg keje sbb nk turun kl, zul laks ada kew pa kat wisma.. ann kena g pendang..so only me n sue je la. kitaorg pon decide utk mkn kat kopitiam kanchut.

cm besa..lepas mkn, parked keta kat wisma negeri n jln ke BSAH. elok lepas sket jambatan sg raja, lepas dr gate masuk BSAH..aku tripped! it was siyesli quick. all i can remember at that time was, aku nampak kancil masuk dr main entrance, aku berkira2 sempat ke aku lintas b4 dia lalu depan aku...tp nampaknya mmg tak sempat ler sbb aku g duduk bersimpuh kat depan gate tuh!

waaaa...malu! tetiba je pandangan mata aku jatuh ke tanah..eh..bkn tersembam tau. aku tgk jln tar sbb aku tahan dr jatuh. bila pikir balik..kat mana aku leh lost control tuh? cane? tp mmg aku lost control n tak sempat grab pa pe pon. sue pon cm "ehhhhh..." huhu~ dan kancil tuh melintas depan aku..... cis. malu eh.

aku bgn n gelak2 kat diri sendiri. my way to kaver malu. but then sue sgt2 la in composure. tak gelak pon. "kasut tinggi sgt tuh.." aip. don't blame my stiletto ok. i love heel dia yg runcing tuh. fuh. aku pasan my left hand agak sakit. tp aku tak nampak pa pe. cuma lebam n bengkak sket, n ada rs lenguh2-mungkin aku tahan tgn aku kat mana2 nk kaver jatuh kot. tp by lunch hour, bontot makin sakit la. bayangkan bontot fall from 1 m + 3" heel height. cm tak tinggi sgt.. tp sakit! waaaa...rs sengal la bontot nie.

then lunch hour kitaorg bercerita kat ann. sue komen seb bek air tak pecah.. ha'ah la. teh o ais aku selamat. tak pasan lak posisi air tuh kat mana time jatuh. haha... n seb bek it's only 2 of us balik dr bfast. hu.. dark joke!

tp tuh la.. aku punya la bersemangat this morning skali g jatuh kat depan gate pulak.. siot je. owh..semangat nk wat keje tak la pudar sgt..tp dr kul 4-5 mmg aku tak wat pa pe la.. layan rs sengal. hu~

mcm2 la minggu nie. sal ramut aku yg aku rimas gila pon tak aku tak g settle lagi. kena gigit pulak dgn binatang yg bernama cali-menyebabkan muka aku nampak comot gila..pastu, pagi nie boleh pulak tjatuh. aiyaaa..manyak kurang untung la today, this week n this month.

leh layan lagi?

hmm..dlm layan rs sengal td..tjupe nie:
"We take a minute to know someone, one hour to like someone, and one day to love someone, but it will take the whole life to forget someone.."

exactly.
but it's not impossible!

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!