Bengkel di Cameron Highland [apr22-24, 10]

owh..aku mmg perlukan sth these days. rs cm sgt2 grateful dpt g cameron walupon aku tahu sebenarnya cameron nie, agak mbosankan. tempat apa sgt je yg leh pi. oops..bkn bercuti,kan? hahaha..

apr21,2010

bertolak pg dr as. sue mai umah, n dlm kul 8 gitu, g amik kak biha. then ada la menda2 ntah pa pe menyebabkan kul 9 br masuk hiway. had bfast kat gurun then direct je ikut hiway n kuar simpang pulai. aku yg drive. hampeh gila sbb lepas kuar exit simpang pulai..takde signboard. jd aku drive straight je..hampir masuk ipoh. ke dh masuk? ann & sue SOS zul utk ke jalan yg benar..jd patah balik and selamat masuk ke jln menuju ke cameron. starting from there ialah climbing and bengkang bengkok. time nk menuju ke cameron tuh..tetiba aku pasan 1 keta jabatan kat blakng. aku tamo derang potong aku. jd aku drive gaya tak bg potong la..only to know bila dah sampai tuh yg derang hoping aku penunjuk jln (hehe..jauh gak tuh.. 20-30km jugak..ke lebey? hmm)! haha..oops bersalah pulak. sbb derang kata derang hv to potong2 jugak.. just to be behind me and following me. sori ek. hehehe.. ntah pa pe aku. (pic: gambar br lepas chck-in. nk kuar cr mkn luk..lapo...)


*cam best kan hotel nie? tp ada part yg still undergoing renovation

*pandangan dr balcony bilik..

*amik pic sorg2 dlm lift comel.

kul 3 baru masuk kelas. hujan lebat time kitaorg balik dr lunch. then kitaorg nek tukar bj lebey formal b4 masuk 1st session. mlm tak kuar mana2 sbb..mcm takde menda pon kat sini. jd, sue layan novel..aku layan perasaan..-kot. sejuks sini. tp aku mandi hampir 1 jam jugak..pastu gedik terketar2, walupon air panas. hehe.. lepas layan asmaradana, aku layan mimpi indah~ :)

apr22,10

hmmm.. dah kene stat la bengkel. hahaha..aku n sue turun lamat sket. tp join meja sblah ann gak mkn. cm heaven. roti bakar dia..hahaha..layan je. then buat keje sket2. during lunch hour, kitaorg g jln2. :) part nie yg besh. mula2 aku ajak ann g ladang teh boh. jauh gaks.. kitaorg dah kenyang pon. aku igt nk pekena teh n scones. hehe.. tp bila tgk bukit dia tinggi, tak jadi. tp..kitaorg singgah cactus point. tgk pokok2 bunga. besh jugak rs cm nk beli..tp waktu balik la kalu nk beli2 pon. so..patah balik hotel. then masuk balik bengkel wat keje sampai petang. petang pulak..ajak kak biha kuar. (pic: sgt ske gambar nie. ann & sue. gambar yg hepi lg kalerful. munge2 indah~~)

*me n bunga raya besar..

*menurut ann, buah nie cuma ada kat sini je

*cute,kan??

tujuan kuar petang..hmm. 1st tunjuk kak biha kat mana rumah persekutuan. then sampai kat pasar yg abah penah bw aku dulu..sue ada la beli sket2. then kedai pokok bunga..before singgah kat t4 souvenir otw ke tanah rata. dpt la aku beli carpet strawberry comel! hehe.. btw.hr nie ialah hari gaji. hehhehe..

ye.mlm pon ada menda jugak. sampai la kul 10.30++. suma pon try come out with something. tp..aku sgt2 la mengantuk sementara nk kuar bengkel mlm nie. lalu..lepas je bengkel..trus la balik bilik. tp tak tido dulu. tgk asmaradana sambil iron bj..then i call it a day.

apr23, 2010

jumaat. kene keje jugak. takpe la. kan dah dtg jauh2. tp ini bermakna we have a long lunch hour break today..hehe. hr nie pakai suar je. mls sudah nk berbaju kurung. start hari nie, br aku n sue kalut2 nk stat wat FM. serahkan je MPK kat en asnol..heheh.. gigih n gigih until kul 12.30, then kitaorg mkn tgh hari. kak biha nk balik dgn zul yg br je sampai kul 10 gitu. sbb mak kak biha masuk spital. zul yg br sampai itu nk tlg kak zai. tp naik kejap je..lepas lunch trus nk balik dah. (gambar nie dah di hantar utk tujuan 'melayoq' kat adik2..heheh)

wah..g mana pulak hari nie? hehe..nk tgk strawberry farm. singgah jap kat raju's farm. beli strawberry, jam..mkn strawberry honey free yg sgt besh..then jln2 sket kat kebun dia-tp takde strawberry merah pon kat sini..sebiji-2 je.. then turun bukit, g farm lain pulak. hehhe.. kat sini, tatau la nama pe. tp betol2 sblah equatorial. sini, ada jual munge yg sgt2 cantik. rm5/ikat sj. mesti beli sok. ann pulak beli patung strawberry. kitaorg masuk jap jugak kat ladang strawberry before g kea farm.

*'sedapnyer' pmandangan
*dlm lift, versi bramai2 pulak

"wah~sgt meriah sampai tatau nk mkn ape!!!" <--ayat bg jeles. hahaha

g kea farm nk jupe kak biha yg otw balik dgn zul. ttinggal barang. then kat sini, try jambu-apple yg sgt rangup. sedap! then masing2 dibelanja oleh cisue, scawan jagung for me and setongkol jagung utk ann. lps jupe kak biha, kitaorg singgah lagik kat kedai kelmarin utk beli2 lagi. cm kedai fave dah nie. hahhaa..

ptg tak kuar dah. malas n tatau nk g mana. so just naik atas n layan tv. mlm tuh, mkn steamboat. my 1st time sebenarnya. very la meriah. air je ntah pa pe. aku siap antar gambar kat yg rapat. esp zul la yg mmg ske antar gambar mkn2 kan..hehe..after that, samb keje. mlm nie pun..mengantuk awal jugak.

apr23,2010

kejap je dah sampai hari terakhir. btol2 rs sgt2 cepat. mungkin jugak sbb everyday pon kuar sana sini, tak duduk diam2..then dlm bengkel pon tak dok diam2 sgt. kan2? hehe.. lepas minum pagi kul 10.30..en yeh decided to end the bengkel and go straight to majlis penyerahan mpk & fm, sijil n bergambar. terus je kitaorg ber'3 packing everything. mmg nk jd org pertama yg check out. hahaha... sbb slalu pun cm memilih je mkn, tak lunch pon kat hotel. igt otw back, singgah je mana2 ntuk makan. so..lepas serah balik kunci..bergerak la.. oops. bkn pulang lg. ada 3 t4 nak singgah:

*1) kedai fave jugak la nie..hehe (org tuh siap kenal aku lg..hehe)

*2) roses @ Kea Farm. Gojes!!!

*3) tempat nie ada mknan b'asaskan strawberry yg besh (next to equatorial hotel)

igt nk beli roses yg very cantek kat t4 no 3. tp..takde yg cantek dah hari nie. so, tpaksa la ajak ann patah balik kea farm. demi kepuasan diri..mmg agak mbeli la bunga ros pelbagai kaler. ann drive turun hari nie. hmm..aku duduk blakang..perasaan mengantuk tiba dgn pantasnya. tido bangun tido bangun gak la sementara nk stop kat sungai perak for lunch @ abt 3. makan bihun sup yg sup panasnye very sedap. then stop pulak kat bkt gantang. sue take over the stereng. aku menten kat blakang. tido lagik. hehehe.. sampai as dlm kul 7 lebey. time unload baru nmpak..byk jugak aku beli ek..hehhe...igt byk2 td brg kwn2. hahaha.. ok. that was a nice trip. but i'm sooo ready for my normal life manana... (pic: bertiga bergambar before bertolak balik...)

:)

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!