Induksi Modul Umum:DONE

*nie gambar grup 5-star ~ : rashid,fakhri, faiz,suhaimi,farid,me,kak z,bie,huda n fie~

akhirnya selesai gaks induksi khusus modul umum kump 1 bil 1/2010 di glory beach resort, PD, 12-25 mac 2010 yg memenatkan. hehe..gambar atas = 23rd march. dinner at banquet hall. grup 5-6 yg bajet paling bagus mmg bajet mlm nie. btw i got lucky! one hamper won! and our grup won 3 hamper altogether: 1 for sukan, 2 lagi lucky draw and that lucky chicas = huda n i!!!

1. riadah:
**sukaneka- lari ikat mata.. (and aku almost mandi kat pantai sblah! huhu~)


**ann, me, bie & asra

**en azahari, ann, din, me n en suhaimi: a normal riadah evening~

thankfully, senaman pagi kul 6 cancel spanjang induksi. 1st morning there, 13/3 mmg cancel.  tp 2nd morning..kitaorg b'4 turun. me, ada, asra n ann. siot je miscomm. tp hari2 berikutnya..kul 6 pagi adalah di atas katil masing2. (except last day kot..org len suma dok atas kerusi kat living hall, giat study. me? katil jugak! hahaha) ---thx to fazli..ajk sukan yg mmg best. dr induksi khusus lagi, dia la ajk sukan yg berupaya menjadikan ruang riadah itu ruang utk relaxing.

tp..sbb pagi dah cancel..cm mengada to the max la kalu petang pon cancel. mcm2 xtvt yg derang plan. sukaneka : lari bw getah guna straw, isi air dlm botol, bola tampar guna tuala & belon air, futsal pantai n court, lari ikat mata, galah panjang..tp bestest riadah = poco2 n culture dance..walupon, suma pon menari ikut ske je..tak dpt arahan dgn betul. hehe. tp, apa yg paling besh..grup 5 combine with grup 6 (grup ann) and, grup nie je yg asyik2 menang almost every game. ye..mmg pelik. bkn sbb terer..tp lucky sgt2.. ok. maybe terer jugak. hehe.. so..suma org dengki dgn "5-6!! 5-6!!" hehe

2. taklimat ala bagai!

**MOPB 1st task: JPS Kedah carik geng


**sebenarnya netbook adalah tak perlu dlm lecture..hikhik

**lepas amik grup photo~ kene masuk lecture balik..farid, me, fei fei, ann, hafizul
hu.. aku paling suke makan mentos time nie, maybe terpaksa telan mentos-mahal owh mentos kat glory beach nie..skotak rm3~!hu.. walu cm mana segar bugarnya aku pagi itu..aku still akan longlai bila masuk 30min ke-2 every talk. part yg paling aku suke = nyanyi pagi2.. lagu negaraku, lagu fave perkhidmatan awam..n nyanyi lagu 1 NRE 1 induksi. hehe..lepas tuh.. aku mula la conteng2 ketas sbb suma ilmu yg penceramah nk kongsi..tak dpt otak aku nk proses. hu~

3. pengucapan awam

hu~ of kos dah sedar sal nie dr b4 coming here..dr induksi khusus thn 2008 lagi. tp still tak dpt come out with any topic yg besh nk ckp..sbb kalu bley mmg tamo ckp pon. ann bg idea pada mlm 1st-time tuh dah dipaksa to come out with a topic-"kikin..ckp la sal langkawi~" ha.. amik Langkw Geopark je la-something different sket than beach n mahsuri. seb bek aku mjadi sgt suka laks dgn topic tuh. fyi..tak ramai pon tau itu ialah taman batuan. so.. ilmu telah dikongsi~ :) lupa laks..aku berebut tau nk berucap! hahaha.. on that 19/3 nite, aku dah malas carry forward debaran berucap nie.. lalu aku pon berebut sakan kat fasi utk take turns. akhirnya berjaya. lega. lega? actually byk lagi menda queuing to be done. huuuuu..

4. makan2 kat Glory

hu~kamben n kamben. dah la time nk g ann sakit sbb alergy kamben..aku lak jadi cuak bila 1st day makan tuh.. amik kamben yg agak hamis. hmmm..overall.. makanan meriah. 6x sehari. tp rasanya tak! aku asyik2 amik carrot mentah n tembikai + betik. yg len tuh telan je yg mana boleh. yg sedap= telur masin..telur dadar, ayam rempah,papadom..huhu~owh.. sesungguhnya i miss teh ais n teh o ais. sini makan teh susu panas je la. then mlm2 asyik2 ulang megi in cup. hu~ lapo sbb makan tak puas kot. then bancuh milo. awal2 turun gak bfast..tp masuk 3rd day dah tak bfast lagik..skip then g lecture, then trus hi-tea. tp takpe..tak kebuluran. kenyang n cukup je makan walupon taste tak kena sgt.

**dinner - fie, huda, bie, kak z n me. *peace*

5. Glory2..PD
**me & ada pada satu petang yg sunset nyer paling cantik..

tempat nie mmg agak besh. bley berkursus kat t4 yg best nie..mmg bertuah. dpt aprtment yg kongsi dgn kwn rapat.. then balcony yg ada beach lookout, ada tv lagik.. mandi kat swimming pool.. riadah petang kat tepi pantai almost every day..sunset yg mengancam gilok.. cuma air kat sini aku tak rasa nk mandi. bila surut agak yuks2 la..

** me, asra & ada kat wishing well...

6. grup 5-star

**hamper aku sorg sajer.. :)

**grup 5-6 yg paling havoc n hebat!
kalu sal men2 mmg 5-star grup nie. hehe..memula aku tak ske sgt..layan sket2. sbb awal2 cm aku nie di suruh ntuk wat aksi2 bg membolehkan derang teka peribahasa. aku bkn ske ke hadapan khalayak ramai. tp sbb aku bajet nak sporting sket. aku layan jugak.. then bab nyanyi2 yg aku suke "satu org datang..datang bw parang..satu org dengan parang datang potong lalang~" grup nie kalah @ 1st round. hahaha.. tp grup nie mmg asyik2 gelak je. ni yg aku suke. haha..wat esemen..aku punyala nk jawab soklan dasar..tp depa bg soklan yg senang kat aku.. hmm..layan lagik. tp sal sport, mmg grup nie n grup 6 juara habis2an. pa pe pon..aku enjoy je dgn grup nie :)

7. exam

**fie ckp this pic paling cun. at least b/ground la..hikhik


**aaaahhhh... paling cun. hari2 terakhir kat glory~
owh..ni la tujuan utama.. paling takut! exam at end of induksi. ptg before last day= freeee jek. untuk study. sunset on the very last day nie very2 cun. (slalu tak sempat menikmati.. kena kalut2 kelas waktu mlm).. tp, mlm tuh..huh! my hosmet siyes gilok2 nyer pulun. aku pon mempunyai tujuan yg sama..tp x sampai maksud la. waaa..aku nk study tp hati aku sgt2 takmo. maka.. ann, ada, asra duduk kat meja makan.. study n bincang2. aku laks duduk depan tv atas kerusi rotan dgn coffee table.. muka sememeh blajar sket2 sambil tgk 'asmaradana'.. then lentok kat katil. tido tak nyenyak sbb mmg aku takleh study. mata very kuyu.. sok tuh exam.. fuh luh..scary sbb very unprepared! hope leh lepas (hope mesti ada..). seb bek gak tak stadi gila2 babeng sbb apa yg aku intent to study..mmg tak kuar pon. h.a.m.p.e.h? layan je.. exam ialah last day. ske ke nak balik? huhu..keje tuh best sgt ke? haha.. cm takmo balik la..betul kata mama n kak nie..dah best nati rasa takmo balik. tp aku tak mo balik bkn sbb sini sgt besh..tp sbb keje tak besh sgt la..hahahah!

kawan2..semoga kita sume lulus.
1NRE 1 INDUKSI..
1 KEJAYAAN SEMAKIN DI BURU
BILA BERTEMU, 1 NRE
HARAPAN MENYALA NADI PUN BERGANDA
GEMURUH JIWA, SEMANGAT MEMBARA
DARI PUNCAK INGIN KE ANGKASA
BERTARUHKAN SEMANGAT KERJASAMA
MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA
NRE! NRE! 1 NRE PASTI LULUS!
*poyo*

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!