Program River Ranger b'sama Sek Agama Kedah @ Kem Putri Ayu, Yan

Me, Anne & Sue... dengan tshirt yg besar. layan je lahhh
on 15 oct 2009:

that morning, ann kuar umah luk. ann kena g awal sbb dia nyer program. kitaorg faci je. hehe.. amik kesempatan sket! pastu sbb kamis gaks. standard la..aku, ann n sue akan balik kg at the end of every thurs. this week lak aku nk blk lgkawi, jd time agak penting la. aku, sue n kak salwa g sama2 dgn keta sue. before sampai kat kem, kitaorg singgah makan kat pekan yan.

time aku, sue n kak salwa sampai, elok je bebudak skolah pon br je sampai. kiranya kitaorg x lamat. expect tlepas sedikit ceramah-dgn sengajanya..tp x dpt berbuat demikian. hahaha.. bfast luk, then kitaorg masuk je la ceramah. leh tahan gaks tuan syed jd mc..en roshidi lak bg talk sal program after opening dr en nazif. after dgr ceramah suma..by 12 gitu, igt derang akan lunch dulu, jd kitaorg masuk bilik rehat2 jajap. skali kena panggil kuar balik. sbb lunch x siap lagik, jd wat program luk.

aku kuar je dr bilik, trus je tuan syed ckp: "cik asyikhin=grup 1"..wah~aku yg muskil2 br kuar dr bilik resort, trus je usher bdk3 ke sg nak wat test kualiti air. hehe..seb bek ctrl confident. haha..tp bbdk nie best. derang ikut je. aku ajak derang wat ujian kimia luk-as usual. then br men tangkap2 binatang. "mari kita mencari udang" <--misi idaman yg tak kesampaian. leh tahan gak derang menangkap binatang. yg cuak ada gak tny.."kak syikhin, ader lintah tak?".."ha'ah..of kos ader!" hahaha..tipo je.. kuikui. tp aku tak ckp kata aku tipo. maka tertipu la mereka yg takut lintah itu..hehe.. :p~

lepas wat suma ujian, wisel berbunyi..suma pon naik lunch, then rehat until 230 b4 presentation. dlm 215 gitu aku n geng pon g la masuk dewan. nampak bdk2 tuh tgh classify grup binatang tuh. gigih. veri gud. hehe..aku tlg la mana yg mampu.. then ada la sorg tuh bertny "akak..nie ek keje akak? hafal binatang suma?" .. "erk..huhu~ni keje sampingan je dik."... penat aku blajar engineering, takan hafal binatang kecik2 yg takde tulang belakang nie? tp derang mmg expect aku dah hafal the whole chart. gilok! tp mmg aku respek..derang mmg bagus especially presentation.. leh katakan suma pon present dgn sgt baik <--siyes nie. kagum sekejap.

sbb my grup= grup 1, jd present luk. hehe.. tak abih2 derang nie mention "kak syikhin...kak syikhin..thanks to kak syikhin"..wah wah.glamer aku. tp..aku bg info kat derang cukup. every chemical nyer test aku explain why. cuma binatang je aku soh tunjuk suma, derang tunjuk 3 jenis je. (yg penting 'water penny' aku yg tangkap! haha..mahal tuh. 10 markah. kalu ada water penny mesti kak faezah akan stresskan <--menda best nie..) mmg grup aku very best. only..tak menang. seb bek org len pon tak puas hati. ye la..kot2 ingat aku bias laks.

bdk grup aku mintak aku stay- 'nak jupe personally'. but then, i have a ferry to catch so, right after bg hadiah, aku excuse myself from the event. rupanya derang nk bg sth. ingat nk bergambar ke apa..kalu aku leh bgambar dgn derang pon besh. kan2? mmg dah bgambar-tp bkn camera aku. isk2. aku attach surat yg derang bagi thru ann..wao wee..."kak syikin, our lovely faci~"






Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!