a day in Penang~

pada satu pagi sabtu, aku menyibuk mak dok kemas2 laman. then aku laks g bukak bonet keta-check segala jenis air and minyak.. sbb dah lebey 1k km, tp tak g servis ag. then teringat arituh derang ckp ami pi'e mai jemput kenduri adam.. tetiba dpt idea to pergi gaks. ye la..lama gila tak jupe. almost 12 years. or maybe more than 12 years...


* tra n kak da kat tangga. dtg terlebey awal.. hehe



*gambar dekat sbb amik sendiri.. hehe

 umie nk suma siap by 930. walaowei... awal. ikot je la.. skali mmg sampai very awal. kenduri tuh kat gelugor-seameo rescam..aku pre-scamming kat mana tempat kenduri tuh..mmg leh g sendri la <--bajet terer la..haha. tuan umah pon tak sampai ag. perjlnan g penang pon, dlm 30min je.. very cepat. terpaksa la tunggu until 12 sth br leh makan. then..sbb pengantin bajet2 sampai kul 130..an hour more.. we decided to go on with our plan. so.. last2..pengantin tak jupe. jupe ami pi'e n shafiq je...


* permandangan kat batu feringghi. nice..but sorry to say langkawi is much nicer..hehe


* me & tra. eh..2-2 pakai pink.


next destination would be g cr serbuk sarsi kat penang road. tp aku pon tatau la kat mana ami bw. aku follow blakang je. tp tak kesampaian la hajat nak membeli serbuk sarsi..sbb hari ahad, kedai tutup. jadi kitaorg teruskan perjalanan, g ke batu feringghi. yea..aku ingat jalan nie..hehe.. so, membawa la merempuh liku2 jalan..hehe.then stop kat pantai miami ke menda..along batu feringghi gaks.. tukar pakai suar, then lepak2 minum ayaq nyioq. 2 gelas sorg. very mengah. hahaa...


sampai kul 4 lebey gaks dok kat situ.. rehat2 lepak2 sampai ngantuk pon ada. then trus ke next destination = gurney drive. nak makan cucur udang/pasembor. wah..nak parking very susah.. ami 'reserve'kan parking ag sbb aku dah pusing 2 kali. hahaha.. tp..berbaloi-baloi. very sedap. aku kan baru je makan kat padang kota.. mmg kat sini sedap berganda la..hehe..

lepas tuh ialah waktu yg ditunggu-tunggu. hehe.. nak g pesta. excited aku. aku nk gak tgk kat mana pesta tuh.. hehe.. owh..rupanya jalan nak g queensbay..then nmpak stesen bas sungai nibong. (owh..kat sini rupanya..) then depan sket tuh = tapak pesta. tunggu kul 6 baru dpt masuk pesta.. rm3/adult, rm1/child.


* sky rider. 3 token=rm6. paling ske nie kat genting. tp.. pening la naik kat penang nie..


* coaster. 3 token gaks. cm tea cup version of roller coaster. cm bodoh..tp leh tahan gak jantung ini..


*challenger. 4 token. mmg agak challenging. tp besh. nyesal kalu tak test!

siyesli..pameran dia takde pa pe sgt. barang siam. then barang2 lama..then mcm usahawan melayu nyer pameran.. hmm... bosan. kalu leh stay sampai mlm, kul 9 spider wat show. wah~ best tuh. but memandangkan aku keje esok..kitaorg tunggu derang start game je la..hehe.bermain dgn bestnya walupon cuma naik 3 menda. time constraint. hehe.. kul 830 berkumpul kat entrance. dlm kul 915 sampai kulim.. memula aku ingat nk wat kol..tp tido trus je..sbb tra n kak da tak bagi sgt aku tgk liverpool vs arsenal. haha.. takut kalah..tp kalah gak. seb bek aku tido dgn besh. hehe..

hepi la hari nie. perluke wat cuti2 malaysia lagi kat penang dgn tra?? hmm.

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!