makan puji

anda suka makan puji?

erm.. standard lah manusia, kalau ckp yg baik2.. mesti termakan je.

aku tak akan puji org kalau aku rasa tak layak.
lidah aku tak mampu nak berkata kata dusta. (cewah)
untuk apa puji memuji kalau org itu tidak layak mendapatnya?
lagipon, surely intonasi dan nada memuji secara tidak ikhlas akan jelas kedengaran
x sesuai.
lebih baik diam.
mcm ronan keating ckp "you say it best when you say nothing at all...~"

aku suka makan puji?
to be honest, yes.
tp aku pon ada jugak asas pertimbangan.
kalau apa yg org puji tu aku rasa tak logik.. of kos aku akan reject.
hanya pujian yang aku rasa sepadan akan aku makan.
dengan hati yang terbuka, dengan senyuman yang melebar, mungkin punggung juga sama!

tp kalau pujian tuh aku anggap sbg kata2 manis madu tiruan?
fuh~ siyesli.. dari engkau puji aku secara kosong, baik engkau memuji kebesaran Ilahi. ada jugak isi nya!

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!