the need to lose few inches..(part 1)

Huhuh...tak pernah pulak aku terfikir aku akan melalui keterpaksaan menurunkan berat @ get rid of fat. Bukan apa.. dari dulu lagi aku mcm menten je.. setahun nak naik 1kg pun susah.. tp aku tahu pattern berat aku nie..once naik susah sgt nak turun.. uhuhu~ nie.. huhu~ apa sudah jadi?

adakah ianya bermula sejak seseorg suruh aku tembam sket?

"sila lah tembam sket..baru comel.."

hu~ boleh lah comel jugak kan.. tambah2 bila slalu pun boleh bergaya dgn baju baru. (!!!!!) <--- (-_-")

huhu~ tak tahan. nie satu lagi.. dulu takde masalah baju tak muat. teringat balik kata2 kak ninie yg baju ikut shape mcm kebaya nie tak tahan lama. huhu~ aku belagak je tak dgr ckp dia..arrrghhhh..i want to fit into my fave baju kebaya balik...!!!

apa je yg aku buat utk kembali kepada asal? (erm..aku takmo lah totally mcm dulu kan..losing few inches would do...)

1. aerobic/ dance to the music
aku suka ini. yup. suka2. cik sue yg ajak aku g senam robik kat taman rimba. tp dia tak suka sgt style nie. aku g 2-3 kali je. then stop. bukan aku tak leh g sorg..tp rutin dia tak best. lalu aku invest kat cd/dvd. then my dvd player decided to rosak. hampeh!

2. bersenam @ gym / treadmill
aku mmg jarang wat menda nie. arituh dah start try2 g gym. tp sekali tuh je lah seumur hidup. huhu~ geng takde. aku kan bajet2 pemalu je. huhu~ actually tak lah malu sgt. only that gym is very2 sunyi. kalu aku sorg2 je kat situ ape hal kan..better aku g taman rimba petang2.. berjogging di alam semulajadi. hehhee

3. jogging kat taman rimba..
owh~ dulu2 pun aku ske je kalu leh berlari2 sambil dgr lagu. tp.. hehehe.. aku semput rupanya. hahaha.. 4-5 round jugak kat jalan tuh..aku dok tgk je org yg leh lari-larian tanpa henti berpusing2.. huhu~ nie takat 500m pun mcm tak leh bernafas. teruk2. huhu~ tapi aku tabah gak mengunjungi taman rimba saban hari.. only asyik hujan je akhir2 tuh..terus aku akhiri rutin aku.. huhu

4. jaga makan
dulu keje kan byk jugak jalan2, skang kan keje mcm standard org keje kat opis.. duduk je memanjang.. makan pulak lengkap dari breakfast sampai dinner..kdg2 siap supper.. tak mcm zaman study..skang nie malam siap makan lewat2.. huhu~ tp bila kena menahan diri nie agak susah..so yg nie pon mcm tak berapa berjaya jugak (bukan takat tak leh menahan diri..bila dah mengawal sgt, lagi worst lagi ada lah. huhu)

only now aku tahu, bukan senang nk mengawal diri. ye lah..kalu nak nasihatkan org jgn makan byk2 kan.. aku dok pikir.. alahai..bukan susah pun nak tahan makan...tp skang aku dah tau lah. mmg memerlukan disiplin yg tinggi. kalau dulu nak mengurangkan beberapa inci cumalah sesuatu yg aku cuma main2.. sekarang nie aku lebey siyes. (siyes cara aku lah...huhu)

and i still need to throw that few inches away

Comments

  1. oh...daku juga dalam dilema yg sama

    ReplyDelete
  2. dah jadi org dewasa nie kan..mmg problem berat lah sbb makan dah tak leh mcm dulu2.. skang dah tak byk bergerak. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!