kain & baju baru

Sejak aku bertemu dgn Masjid India in 2008 kan.. mmg aku dah jatuh chenta dgn tempat nie. tahun tuh ialah tahun pertama aku & jaja buat trip g sana. untuk beli kain baju kurung raya.. niat asal nak membeli sepasang je..ye lah.. aku g keje kan pakai jeans+shirt @ blouse... sepasang cukup lah untuk baju raya yg pakai setahun 2-3 kali je. tp bila sampai sana..both aku & jaja membeli sampai 2 pasang plak sorg..then tak lama kemudian aku g lagi- kak ninie  pesan kain, and nak belikan untuk hubby dia kain baju melayu jugak...aku pon tbeli lagi 2 pasang.. hehehe.. pastu rasa cam.. hmmm.. gi kerja pakai baju kurung pun best kan? hehe.. (sbb suka sgt nak membeli kain!!)

then aku dapat interview & dapat keje masuk gomen. ooohhhh.. reason to pay a visit to Masjid India more often found! :P

only..kena pindah kedah lah pulak..hu hu hu..

still.. aku ada je sebab tuk g kl walupon keje kat utara nun...jadi aku set kan skali lah time utk g masjid india jugak. so everytime i have to go to kl, i 'have' to go there too. and every time g sana, i have to buy 2-3 pasang lah...jarang2 kan dpt peluang. heheh

tp.. byk3 kain yg aku angkut & buat baju pada tahun2 lepas..leh tahan jugak lah pengecutan saiz baju2 tuh..drastik jugak lah. hu hu hu.. maknanya kena angkut lagi lah dan upah buat yg baru. tak ske nyer aku buat baju baru pastu baju2 lama tak leh nak pakai..tp apa nak buat.. mengembang ialah sth yg aku tak brapa boleh nk stop. 

tadi aku g amik baju yg aku upah last month, and nk upah baju baru jugak -  kain yg baru aku angkut bersama anne pada hujung bulan 1 arituh.. dengan penuh kesedaran dalam diri,  aku mintak tailor fave aku tuh wat ukuran baru.. 

me : ukur lain ye.. dah naik berat lagi nie..
tailor fave : owh..yup. ukuran naik sebanyak ___ inches *gelak sket2* nanti petang u amik baju yg hari tuh, you try dulu ye.

T_T

takpe. at least leh beli banyak kain tanpa rasa bersalah, kan? 

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!