hobi baru ialah memasak?


owh..baru2 nie, rajin plak aku nengok tv time cuti2 dok kat kampung-biar langkawi @ kulim. slalunya hari cuti yg balik kampung aku akan ajak adik kakak kuar rumah ronda2. tp bila dok umah & dapat tgk tv rancangan sendiri nie agak best lah plak..sbb lama dah aku tak conquer tv kan.. slalu aku layan apa yg org tgk je..nie dpt tgk menda yg sendiri nak tgk..sgt bahagia pulak. hehehe

usually aku ske tgk variety mcm starworld tak pon movies.. tp kadang2 movies nie cam haprak je.. jadi aku akan cari drama tak pon top model. dari season 13, 14 ke britain & australia's. kdang2 hikayat putra shazlan pon sgt bahagia je tgk. hehehehe.. tp lately tersangkut pulak dgn this rancangan : Masterchef & Junior Masterchef. best sgt. esp Junior lah sbb bdk2 of age 8-12 memasak.. sgt2 terer. bley masak  western food (semestinya)...tp asean pon leh gak mcm  thai, chinese & vietnam nyer masakan..then seafood, desert mcm cake, pudding..pie..and ntah menda pa pe lagi lah yg mcm kagum sgt. sgt kagum siap judges ckp lagi.. masakan mcm nie gaya2 org umur 27 masak bukan 10 tahun.. hehehe...yg 27 nie pon tak mampu buat lah~~~~ T_T

wah..best gila kalau aku pun leh masak menda mcm budak2 tuh kan.. bakar kek...wat pie.. nie nak buat spageti pon mcm tak cayer je kat diri sendiri. tetiba je terpasang lak satu niat.. bdk2 nie bley wat suma menda tuh out of their hobby/interest. kalau aku ada interest cmtuh lah.."hobi kin ialah memasak.." kinda thing surely aku leh masak lamb chop terhebat di abad ini jugak..kan? kan?

hehe..jgn cayer sgt hobi nie. bila lama tak tgk rancangan nie hilang jugak lah tuh..hahahhaha. :P

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!