River Ranger Program for Engineers..

kitaorg jus arrive...


ramai2 berjalan menuju ke kem putri ayu...
erm..program nie wat kat kem putri ayu, yan. dgr tempat mcm best, tp tak sgt pon. haha.. tp program nie best la gaks.


registering...
 program nie dibuat on sunday, 26th july. En zainal siap mintak unit sewa bas lagi nak naik g beramai-ramai. dia ckp kalu ada tv lagi best. hahaha...sabar je la.. mcm la jauh sgt as dgn yan. tak sempat nk tido n bermimpi manis pon. kuikui...


kamis minggu b4 tuh dah dpt tshirt kaler hijau-cam yg en zainal nak gaks..tp tshirt nie selain kain dia yg best, tak cantik pon. haha.. hijau dia cantik tp kosong la. cm tshirt besa je. dah la besar gila...derang wat saiz s ntuk aku tp takde la plak. siot. rs cm bdk skolah g umah sukan je. arrrr..kenapa pada umor almost 25 nie perlu ada lagi perasaan cmtuh? niway..aku n sue n ann pakai tshirt besa je dulu.. nati kat sana kalu perlu br tukar...


besar sgt baju.. huhu~ nie sesi ice breaking
ready utk sesi taklimat

tak sempat nk bfast luk that morning. tp aku dah minum la vitagen sebotol. (ke 2 botol ek? hehe)... then, bila bas dah sampai, ramai2 turun bawah menuju ke bas. ann nk duduk dgn aku jd sue dok sorg2... sepanjang perjlnan tuh sembang byk2 dgn ann..hehe..mcm lama tak jupe je. padahal weekend, 2 hr je pon. kuikui...tp tak ramai pon yg nek bas.. suma org leh dok sorg2..pon lebey lagi... rugi je sewa bas yg besar2 nie..

bas tak leh masuk btol2 sampai dlm. jd, kena la turun tepi jln n jln dlm 500m gitu ke dlm. erm..standard la tempat nie..pokok-pokok dikeliling. sungai dia cetek je. nak mandi pon segan je..(mmg tak mo mandi pon)..tp tak tempting langsung. hahaha..lepas reg, dpt beg skolah tuh, topi++ then trus je g bekfast. leps bekfes, aku su n ann g tukar ke tshirt hijau then..ice breaking pon bermola..

semangat je semua bos2 turun sungai mencari bio-indicator..

sukhe buat ujian kimia

ice breaking tuh..cm tak perlu pon takpe. ye la..mcm la tak kenal kan..keje skali je pon dgn suma..maybe blom beramah mesra dgn byknya..tp..takpe la..layan~..

lepas ice breaking, mula la sesi taklimat ntuk river ranger nie. consider this is my third session, jd mcm malas dah nak dgr. haha..belagak tuh. ye la..same thing gak yg kak faezah explain. mcm kak faezah ikur script pon ader. hehe.. lepas taklimat, suma g lunch then solat jajap b4 suma bertukar menjadi ranger..hehe..

erm..kitaorg di bahagi ikut grup. aku dpt grup dgn keat hock, syarul and sue with kak salwa as faci. huhu..napalah keat hock jadi ketua. pelik gak derang nie. tapi takpe.. kalu anak buah nie bagus2..bagus gaks..

Sue as our group presenter
Our group won 1st prize

as usual, start dgn chemical. aku wat DO. tp tak kuar kaler pink pon. ala..not my fault- i can confidently say this. hehe..that pill has expired. kuikui..lepas chem, start dgn bio-indicator. nie yg besh nie. aku sblom nie tak penah dpt any tangkapan..ye la..yg 1st aku yg kena pegang hasil tangkapan..yg 2nd tuh aku faci..hehe.. jd..kali nie aku mmg nak menangkap something yg 'bermakna'. of kos la dpt.. hehe.. aku dpt water penny yg diidamkan..then ader la nymph2 suma.. tp grup ann dpt udang. aku nk gak udang..tp takpe..time present, sue jd presenter. wao wee..sgt selamba..kelakar gaks.. tp sbb dia ckp byk and selamba-disamping hasil tangkapan itu.. our grup win 1st prize. hehe... yeay~

us new engineers @ jps kedah + yus

pas dah dpt hadiah suma..kitaorg makan buah laks..thanks to en khuzai..JD kulim. hehe.. durian lagi..rambutan lagi..manggis lagi..dokong lagi... then yg dtg dgn bas, kembali dgn bas blabla.. kul 7 br sampai umah. besh2.. comel je Encik-encik bos masuk sungai, kan? kalu la pengarah join..kalu la timbalan join.. huhu~

Comments

  1. jgn men2. most of gambar kat atas masuk paper sinar tau! hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!