Honey to the Bee~

pic: credit to incek google
wao~ semanis madu lebah.. hehehe

arituh bersembang2 dgn kwn2 opis..then ada sorg tuh jual madu lebah tualang. dia kata madu jenis nie somewhat terbaek lah. then aku terpengaruh n order sebotol jugak. hu hu hu..

madu nie mmg lah baik utk kesihatan. tp aku mcm lah sgt2 menjaga kan. hehhee..tp bila faktor kesihatan tu menjadi sth yg 'fizikal' = aku nampak btol2 aku nie tak ok, then mula lah kalut mencari itu ini nak guna ntuk 'repair' balik apa yg tak ok. 

hehe.. menda tu ialah jerawat. 
mama yg suggest guna madu + serbuk kayu manis, then tempek kat muka. menjadi ke? erm..madu mcm melekit kan.. jadi aku buat tak lebih dari 5 kali. hehehe.. aku bukan penyabar pon. time tuh, madu yg aku beli pon cuma madu dlm botol kat guardian ke mana supermarket ntah.. then mama suggest gak, campur madu dalam air suam, minum pagi2..atau teh o. tp yg nie aku mmg suka. siyesli. aroma sgt best..rasa pun sedap. 

madu sgt2 banyak kebaikan. sila lah google ntuk cari kebaikan dia kan. aku nie kalau baca byk2 pon bukan praktik pon. hehehe.. tp aku nak makan madu nie dengan bancuh bersama air suan dan minum pada hari bekerja...(hehe..sbb aku tinggal madu tuh kat opis je. bw balik rumah lagi mengarut) apa ek kebaikan nyer? hehe..byk sgt kebaikan..anggap lah sgt baik. kuikuikui... alang2 dah beli kan. guna jgn tak guna, chica..

^_^

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!