...kerana pameran itu

gambar nie amik dari web kedah sejahtera...
menda nie bermula pada penghujung bulan 2. ada sorg yg bising2 nak cari jawatankuasa pameran.. kesinambungan dari itu, aku pun menerima surat yg minta hadir mesyuarat..sbg salah sorg jawatankuasa. ok. pameran. usually bhg aku nie handle cenderamata & bagi sikit bahan pameran yg mmg dah siap ada lah kan.. not that hard. sbb last year dah penah skali. this year tahu lah sket2.

masuk meeting ala-ala jawatankuasa normal. how am i suppose to know yg aku ialah org yg kena handle almost semua. jd pengerusi jawatankuasa tuh pulak-almost je kot. tp bila pengerusi sebenar takde, aku take over.. meh aku jadi over lalu memegang title itu. dalam hati mmg tak payah cakap lah..pelbagai simbol & perkataan sensored dah kuar~waaaa..next week tuh! (tp aku tak lah tahap tertinggi dalam menda2 yg sensored nie..hhehe)

bila ada jawatankuasa, tp semua pon cik asyikhin yg kena buat.. muka aku yg tak manis nie..mmg hilang terus kemanisannya. seb bek lah ptg tuh boss yg chair meeting. terpaksalah bagi muka masin2 nano2 jugak. dalam byk menda yg kena pikir sbb pameran itu bermula pada minggu hadapan (7 hari termasuk jumaat sabtu), sempat lagi pada hari terakhir minggu itu, keesokkan hari  selepas meeting itu..aku pulak tak masuk opis. bijak2.

jgn cakap lah kalutnya pada hari ahad... bila tapak pameran tuh sebenarnya tak book lagi padahal masuk tapak pada rabu..dan pameran berlangsung selama 5 hari: 10 mac-14mac 2011, kat stadium darulaman as. huhu~ mau saja aku cancel pameran nie terus. tp sabar2. book jugak. kesian kat encik bos. tp.. siyesli. tersangat hampeh kepada org yg buat surat mesyuarat dan cuma bagi aku salinannya sahaja. huhu~ pa menda sal pameran pun aku tatau. seb bek aku tau itu ialah pameran. huhu~ kot2 aku ingat kerja modelling ke yg kena buat kan.. T_T (sebenarnya mcm nie la kerja kat tempat aku bekerja sekarang. sekian terima kasih)

tapi takpe. yang akan berjalan pada hari rabu sehingga isnin akan berjalan jugak. aku takmo limit diri sendiri kerana ini ialah kali pertama..tp agak obvious jugak aku nie kali pertama. byk aku tak tau. banyak aku tak bajet. kwn2 jugak lah yg bagi input sana sini sbb aku dah berleter ala-ala mengadu kat derang. heh heh heh.

tetiba terpikir.. kalau org lain yg handle menda nie bukan aku.. adakah akan jadi lebih baik. aaaaahhhh..derang tak berpeluang show off pun this time sbb aku yg handle kan.. huhu~ tp yg lawak skali kan.. aku terpaksa chair meeting before pameran. aku yg book bilik, aku yg book makan, aku yg kuarkan surat, aku yg fax surat sbb bercuti pulak si eddy..aku yg fotostat menda2 meeting, aku yg buat minit..aku yg distribute, aku yg catit balik. gila sengal. owh~ org lain dari daerah dan bahagian bagi petugas dari pejabat masing2 dan bagi bahan pameran.

kpd org yg tak pernah melibatkan diri.. adoi. pameran ialah sgt kalut. baru kecik je tuh. tak dpt nak bangga pun dah dpt handle menda nie. tp penat tuh jgn ckp. isk2. dari hari masuk tapak pameran sampai hari last-owh..hari nie masih belum hari terakhir pameran sebenarnya.. boleh tahan gak ujian dia. last2 MB tak masuk pon tapak. owh..jgn tatau..sbb aku dah terlalu penat, tak berbaloi langsung MB tak masuk. aku almost wish pada hari sabtu, otw ke tapak pameran dari sungai petani..kerana ada org wish good luck bertubi2.. aku wish..MB plz datang pameran saya..saya penat. biar berbaloi dan hilang terus penat tuh. huhu~ <--belagak!

yup. ini ialah pengalaman. byk sangat yg kata pameran nie tak ok. at least dah pamer apa yg patut. brjalan jugak pameran better dari yg aku imagine. aku ingat nk buat pintu gerbang je. hahaha.. malas layan. bila aku pandang balik ke masa persediaan pameran ini..mungkin aku akan rasa "aaahhh.. berjaya jugak aku setelkan menda alah nie... lega".... tp aku tak dapat pandang ke belakang lagi. yup. hari selasa nie akan aku pandang ke hari yg aku dlm keterpaksaan menerima kerja2 pameran nie. mesti. mesti.

one more thing..thanks sgt2 kat mereka yg memudahkan kerja2 aku, mengurangkan kekalutan aku sepanjang pameran esp En Rosdi. fuh~ tiada pintu gerbang dan lampu lip-lap tanpa kamu. hehhehe

**blog post ini telah sy tulis pd malam sabtu selepas hilang sedikit tekanna tp cuma berpeluang post kat opis sbb bband saya pon terlibat dlm pameran. ahhaha..sy yg bengong.

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!