July Update: #2

this is the 2nd update, covering fr july 13th to july 21st...



1. hari slasa, july 14th..suma unit pembgnan jps g trip to tree top walk sg sedim, kulim. (aik..napa ayat almost nk wat karangan berbentuk repot??) hehe. best. lama aku teringin nk g..sejak nampak bilboard kat kelang lama..brapa thn dh tuh. sampai gaks..dah la aku yg kena tunjuk jln. isk2..makcik yg g 1st time g kena tunjuk jalan?? huhu~sampai agak lewat..tp sy ke yg bsalah? bertolak pon lamat..hehe..

fuh~ sungai sedim sgt2 cantik!

sue, me & zul... 



best. sbb hutan nie, tempat nie virgin gitu. walupon ada 'tree top walk' nie..tp derang install pon cara yg manual. tak bw kren besar.. memula tuh berkenalan dgn jps kulim nyer org..derang nyer b/ground. then baru la dpt

sue & zul...
takde lah tinggi sgt pon
zul & sue gumbira jalan2
me & zul pulaks

nek tree top walk.. agak cuak sbb goyang2 je platform dia..besi yg aku rs mampu bolos aku ke bawah..huhu..tp yg lg besar pon dah lepas ke depan..tak mungkin aku lalu menda nie runtuh..n mmg berjaya la jln @ this walk yg panjang almost 1km. amik2 gambar..best ke? agak la..tp aku nie bkn pecinta alam..nampak pokok..tgk je tanpa perasaan yg kagum lebey3..hehe.. lepas jln2, amik gambar..trus je meluru ke tempat makan n makan buah..(hehe..antara main event) durian..rambutan..langsat kot..then manggis..pastu lunch. lepas lunch..lepas smayang..lepas jln sket2 tgk apa yg leh wat kat sg..(program 3p??) then terjun sungai..hehe.. best2. maybe lepas nie aku leg bw kaum kerabat lepak2 kat sini..hehe..

sue enjoying rambutan..
yus & encik zainal pulun mkn durian..
dgn musang pulut kot.. huhu
sungai sedim yg very the cantik...


2. harry potter n the half blood prince: erm ceta kuar on 16th. tp kat as takde.siot je...tapi takpe..leh tgk dgn tra kat lgkawi. tp standard la..aku pon takde la semangat mbara nk g tgk pon. tau dah..mesti kecewa..dah la ending yg takde perasaan..bodos. i want MORE.. adoi. tuh la..dah lebey imagine dlm buku..kan kecewa.. isk2.. tak real..tak cukup. argh..

3. tahun nie celebrate besday abah..on 18th july. slalu beli cake je..(kdg2 just wishes..) kali nie ada la hadiah..then suma g lepak umah kak nie makan bihun hailam yg sedap-abah gak yg masak..ooops!..lepak2 sambil tgk MU vs Malaysia..makan lagi..hehe..then kak nie suprise abah dgn cake..besh2. abah jd besday boy. haha..boy ke? tp cute..haha..

4. erm..aku summarize je la sampai 21/7 nie. takde menda yg jd sgt..walupon aku amik cuti on 19th..= 4 hr kat lgkawi..tk g mana2 pon..tak wat pa pe pon. idling je..layan malas n ngantuk. tp tamo la tido byk..jom balik kpd aku a fortnite before. aku nk cr ceta kat tv byk2..then update my journal..then wat la apa yg ptt b4 tido. tp..erm..ada this thing yg very the 'c'. then aku pon libat dgt sept n dec. haha..lalalalal~ ape tuh? esperanzas?takuuuut. tp...anyway, end of this week..insyaAllah gaji masuk. leh la aku bli barang idaman..hehe.. perlu tuh..

later~

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!