Dalam tempoh pertunangan...

sy suka majlis pertunangan sayer.. hehe
Beberapa hari sebelum majlis pertunangan, ada org bagi aku case study sal pertunangan nie. kenapa org slalu tak biar bertunang lama2 and so forth... kesemua case studies tuh membawa kepada kesimpulan bahawa mmg bertunang nie tempoh kritikal. byk sangat dugaan nyer.

jgn ckp la apa je perasaan aku. but then time tuh kalut2 dengan persiapan majlis, benda2 lain yg merisaukan nie aku letak tepi. dok fikir menda yg tak perlu..mmg lah tak perlu,kan? aku decide to just anggap menda tuh sbg iktibar..

only today i am again being reminded about the same thing. kalau nak ikut elok lepas berjaya tunang pun ada je yg dah 'warning'

hm.. bertunang mmg ikatan yg tak confirm. kalau ikut, tak perlu pun bertunang sebelum berkahwin. cumanya bila dah ada offical agreement antara 2 keluarga i.e bertunang, dapatlah preparation utk pernikahan dibuat dengan sebaiknya disamping berkenal dengan keluarga bakal mertua dengan lebih mendalam sebelum betol2 "masuk" family... dugaan yang jugak org ckp darah manis mmg tak dpt lari. even kalau time2 biasa, bukan bertunang pun, ada je dugaan kan dlm kehidupan? i just hope in whatever means we could get thru just fine.. 

dan ada lagi satu nasihat.. dugaan masa pertunangan kira ok lagi.. dugaan sebenar ialah selepas berkahwin. menurut org itu,,it takes about 5 years ntuk sesebuah perkahwinan itu nak stable. hmm...

ok. aku rasa aku dpt byk sgt lecture nie. :/
...whatever it takes.

Comments

  1. yup agreed... xpela... berpegang je laa kalau ada jodoh, tak ke mana... dugaan tu semuanya satu cara kita nak kenal pasangan... if he made for us, then ape pun rintangan, kita dapat tangkis bersama right?

    nant sila jemput ye kin... hehe :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!