Aku kat Unit Sungai pulak...



5 core business JPS
 hmmm.. dah 2 tahun lebey dah aku keje kat kedah. to be frank. i like it here. only the itsy-bitsy part on gaji & keje je aku malas sket. bukan malas buat keje. it's just the work yg tak seberapa... ye lah. kalau org tny aku nie buat apa, unit apa..aku pun mcm tatau. dan ada lagi 2 org yg mcm aku.. huhu

dah byk kali gak sound boss kecik.. bg cadangan & kata2 (rungutan sket) yg pelbagai.. sbb siyesli kalau mcm nie la situasi kitaorg, bila sampai masa utk berpindah (ini ialah wajib bg keje kerajaan & jps untuk di hantar ke tempat lain dalam tempoh 4-5 tahun)..tak best lah. dah lama keje tapi banyak sgt yang tak tahu. bukan sbb lembab belajar..tp tak diberi peluang. dah beberapa kali dah mcm memberontak dlm hati dan sgt2 berharap akan dipindahkan ke district. tp bgtau kat boss pun mcm tak bgtau je.. adoi..aku & sue slalu berbincang. nk ckp sendiri kat pengarah..bila hari khamis atau tersempak dgn dia. tp paling tak tahan, sue direct bgtau pengarah pada suatu hari pengarah naik ke tingkat kitaorg... tak sempat ckp panjang..kena reject. hampeh! (tp mmg dari dulu lagi pengarah xmau hantar kitaorg ke daerah)

then kitaorg mencari jalan lagi. yg paling nampak boleh tu, ialah dgn membahagikan kitaorg kepada unit. unit sungai, mesra alam dan pengurusan banjir. hasil perbincangan aku dpt mesra alam. (yeay!) only..it stops takat perbincangan lah. (hampeh sgt!)

sampailah meeting pengurusan bil 1/2011..

anne ialah org yg paling semangat memberi kata2 semangat supaya aku & sue menegakkan keadilan.. only, time meeting pengurusan tuh... sue takde lah pulak. tinggal lah aku yg dipertanggungjawabkan utk menyuarakan 'masalah' kitaorg: utk pegang satu unit, dan utk dpt bilik yg selama 2 tahun nie, TA kitaorg yg duduk, kitaorg dok kat partition je. hu hu hu...

jadi..berkuatkuasa pada 1 jun.. kitaorg bertiga dah diletakkan mengikut unit. dan boss bhg aku akan buat pa pe yg patut ntuk bg kitaorg bertiga sorg satu bilik. (nie bukan demand aku sgt..tp kalau layak..bukankah itu yg sepatutnya terjadi????). lega gak..best gak.. walaupun bila dah pegang unit, kitaorg akan lebey busy sbb kerja2 design pun kena buat gak apart from gi meeting ala bagai..

yes. berhasil gak..tak kisah bz asalkan kitaorg tahu bekerja.  

Only..aku bukan mesra alam. Aku bhg sungai.
huhuhu... layan je lah.

p/s bhg sungai bukan tak best. semua bhg pun ok. cumanyer... hu hu hu..tak tertulis kat blog.

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!