sept: besday issue

he..despite aku slalu menunggu besday br bertambah umur.. 
tahun nie aku rs dah pun 26 tahun bila kitaorg celebrate besday ann & sue in early 2010. 
jadi tahun nie, bila jaja celebrate her bday..
aku tak rs pulak yg dia & aku sebaya utk that 2 months gaps.
dah la aku siap confuse lagi.."eh..bkn sept 2010 nie aku berumur 27 ke??"
adeh! kacau tol!

erm.. tp my besday is my besday.
aku mesti akan ingat my very own besday.
itu ialah aku punya kesukaan..
bg aku..besday ialah my fave event, my special day pd setiap tahun.  
tak kira la apa jadi pon hari tuh kan..
hepi sorg2 tuh ialah mesti.
contohnya.. sambut besday sorg2 masa umur 24.
dah la time tuh bln pose.. balik keje naik bas, dgn hujan lebat plak tuh..
pastu berbuka sorg2 kat umah sewa yg besar sbb hosmet suma takde.
tp aku ske je..
yelah..aku berbuka dgn secret recipe tuh..hehehe

hmm~tetiba aku nk mengimbau kembali this one kenangan.
rsnya..inilah my very 1st besday party!

sept 4, 2004
bilik tv, village 3c, UTP
my 20th

fuh~ aku rase aku paling ske ini. hehehe

pada satu malam 4 sept..tetiba fisza mai bilik aku.. lengkap bertudung..
"kin.. org rs dahaga la. org igt nk turun g cafe.. beli teh ais. kin, jom teman org g cafe?"
wah~ ye. ini ialah kelemahan aku. mana2 org ajak pon aku leh je get ready and ikut. apatah lagi bila ada perkataan hikmat "teh ais" tuh. mmg cair la.
hahaha..terus je aku tukar suar and ikut fisza.
turun tangga dari tingkat teratas village 3c sampai ke tangga terakhir ke susur gajah...tetiba fisza ckp 
"kin..jap ek. org nk amik sth kejap la kat dlm tuh.. "
aku pun mcm ..ok la. tp satu lagi habit aku..aku akan follow skali tanpa dijemput, masuk skali dlm bilik tv yg kelam tuh.. then fisza masuk lagi sampai dlm..
-"weh..awat hgpa tak bukak lampu dulu..?"
lalu aku pon bukak lampu yg suiz kat tepi pintu..
then...

"HEPI BESDAY KINNNN~!!!"

muncul kawan2 dr bilik diskasen, blakang bilik tv. masing2 dgn hepi mood..pakai menda2 alah besday.. suma org pun berbaju tido.. cuma aku dgn fisza je pakai bj lawa. ye la.. dia nk tipu aku g turun bwh kan..dgn alasan nk beli teh ais. (isk2.. obvious sgt ek kelemahan aku nih?)

geee..kwn2 wat besday party ala-ala party bj tido tuh. cute! dgn belon sana sini.. menda alah tiup2.. .. makanan & kek tak payah ckp la..

wah~ aku sgt2 la terharu sampai muskil nak buat apa2. muka sgt berubah menjadi malu, rasa cm kembang je..then aku mjadi terlalu pendiam la plak. sbb org suma nie meraikan aku nie..adeh. aku segan jd watak utama!

agenda utama mesti la dpt nyanyian dr kawan2 & potong kek. huhu~ then posing2 dgn gaya2 etty suapkan kek kat aku. aku yg mcm gabai2.. nganga je la.. tp sebenarnya.. muka aku yg makan kek!!! huhu~

besh sgt. derang wat mkn2..then main game.. amik2 gambar.. tp suma game pon aku kene terlibat. aaaahhh..buat2 sporting je. hahaha.. then of kos dpt kad2 n hadiah dr kawan2. woh~ pttlah besday aku kali nie dari pg sunyi je..rupanya suma org pon pakat nk wat suprise pd waktu malam. hehehe.. comelnyer. and org yg bertanggungjawab dlm menda nie ialah my best fren : cik orang.

owh~ part ucapan lagi satu sgt susah. adeh. nak present etp pon lagik senang rsnye. haha.. jd cakap je sambil renyih2 n malu2, berterima kasih kat suma org sbb buat party yg paling besh, then suma pon gather sama2... lepas suma setel.. masing2 pon mintak diri dan majlis bersurai-we got assignments to do!! hehe..biasalah student. wao.. kalu ikut, sgt byk gambar dari majlis nie telah diambil-then sharing2 kat mirc. nilah kenangan yg aku paling ske.. suma org pon dlm mood hepi.. tp my laptop crash hujung tahun tuh..so suma pon dlm kepala je la.

lepas majlis bersurai..suma pon blah dgn hepi2.
besh n kenyang tau!
tp before balik bilik.. aku ckp kat fisza
"weh.. jom g beli teh ais dulu?" hehhee..
yela..td kan ajak beli teh ais..
:p

Comments

  1. i was there!! haha. anyways, happy birthday to you~ selalu lewat wish. haha

    ReplyDelete
  2. yup. kami igt hgpa kat situ gak intan. hehe..thanks for the besday wish!!!

    ReplyDelete
  3. best kan time tu...masih budak2 yg comel...skrang kami dah jd mak budak dah...hahaha....best tak jadi pompuan umo 26tahun?

    ReplyDelete
  4. yeah suna..mmg time paling besh tuh. hehe..tp x pe. jd mak kpd bdk yg bernama alyaa besh pe. heheh

    and.. erm..besh ke jadi wanita 26tahun?
    hehe..of kos!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!