lil project w mak..

mak ialah my grandma. she's very young for a grandma though.. i call her mak sbb she's the one who took care of me from 10months old until i'm 14.

hmm~ lil project.

smlm..time dinner.. umie bertny: "kin nk mkn pe esok?"
huhu~ tgh makan yg mlm nie pon tak abih lagi, perlu pikir apakah menu esok pg? tp biasa la.. kalu balik kampung nie.. baik kulim, baik lgkw..mesti aku bley pilih menu. tp kalu aku, menu standard je la. tetiba teringat sesuatu..

"erm.. arituh mak dah beli barang2 ntuk wat spagetti kan? tp tak try lagik. kita try esok nk tak?"

so.. that's our lil project.
mak tak penah try buat spagetti. biasala.. kitaorg nie standard family melayu. masakan melayu reti la. tp..suma org kata spagetti nie simple je. dan aku nih plak mmg ske sgt spagetti lately.

kitaorg nk try spagetti nie utk dinner. so lepas aku & kak da berhibur kat luar (standard hari cuti..tgk wayang, karok++), aku balik rumah before 7 untuk mencuba jaya spagetti bolognese.

maybe i call it 'my lil project with mak' tp lebey kurang aku tukang nyibuk je. aku nk try sendiri tp aku malas kalu tak brapa nk jd. hehe..jd aku ajak org yg mmg reti masak utk tlg tunjuk how. recipe pon tny gitu2 je kat kak ninie.

mungkin sbb sos prego tp.. wah~ mmg sgt jadi. sgt sedap. masa nak rasa kuah tuh ok ke tak pon macam bersinar dah mata aku. bila dah siap betol2.. aku sgt2 excited sampai aku amik spagetti dgn sgt banyak & trus makan. bila dah kenyang sket br teringat.. "eh, lupa amik gambar nk tunjuk kat kak nie" hahahaha.. msg je la bgtau dah jadi n dah makan n dah kenyang! the best part? semua org pon ske.. maktok, mak, umie, kak da dan amin. faiz je tak try..gedik nak makan mee lain pulak. naseb la. veri the sedap nie.

hu~nyum. this lil project sgt berjaya.
"mak..nati kita wat menda lain plak ek? bley ek?" hehehe

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!