Seminar & Jln2

Trip to KL:)

Hu hu~ yup. I’m very looking forward to this trip-esp because this one is at KL. and this seminar is on GIS application.

 
Feb 4, 2010 – driving to KL & Satay Kajang
hmm.. kitaorg decided to go by ourselves since we want to stay in kl a lil longer. bukan senang. travel je dah 1/2 hari.. takan dok sehari jek..very tak berbaloi. At first i offering my kelisa, but then after some thoughts sue said it is better to take her myvi so that we can take turns in driving-my kelisa is manual.

that Wednesday morning, sue picked me up at about 930. we went to off first, bcoz sue wants to take her hp charger. so i waited for her in the car which she parked outside the gate. tetiba je dtg polis trafik. tetiba rajin laks nak saman org parked kat situ. cis2. he came. then aku ckp la.."kitaorg keje sini, nak keluar outstation n tertinggal barang. kejap je stop." tp dia dgn belagaknye.. "awak ubah keta skang jugak or saya saman!!" DEM!
Kitaorg stop at gurun to have b/fast.  Kuar tol sungai 2, masuk lak juru..sue bg aku bukak aku nyer mp3 modulator..apa ag..bernyanyi2 sumbang la aku.  Hahahaha..kitaorg tak stop mana2 sbb ingat tapah yg besh. Then sampai kat tapah dlm kul 1+ pm gitu kitaorg had our lunch= nasi ayam before continue to kl-with me driving pulak. Bila nampak cam dah dekat sampai, aku pon mintak sue on gps. Aku dah set grand cont, jadi cuma perlu on and ikut arahan. Kitaorg kuar tol jalan duta, then masuk laks duke. Adoi. Haprak gaks.. cam terlepas simpang..sbb gps nie versi lama kot..DUKE tak wujud ag. haha... Tp layan je.. kuar kat mana ntah, masuk Gombak sket sbelum tembus satu jalan kat setapak, then g bulatan jln Pahang where i gained the confidence. Yeah... i know this area~~~ hehe...

Sampai je hotel..kitaorg g check in dulu baru park keta kat parking hotel. Elok kitaorg masuk parking, hujan pon turun. Aku n sue masuk bilik asing2- aku dpt bilik 2215. Time tuh kul 4 dah. Aku msg mereka yg penting bgtau aku dah sampai kl...then aku ingat nk tido..tp tak leh lelap lak plak. Layan pulak ceta mayang mengurai ke menda. Then aku mandi dgn sgt lama..layan pulak ceta na o mei. Huhu~

Mlm tuh kitaorg wat plan..pekena satay kajang! Yup...sue mmg very teringin makan satay kajang. First kitaorg g cari concorde luk-esok senang nk cari... Lepas tuh baru g makan. Erm..sesat sket lepas jupe concorde nie. Yup..aku ingat nk ajak sue masuk jln p ramlee..tp terkezut dgn polis traffic yg jaga jalan terus je ke kanan n kanan..tahu2 je aku nampak maybank kat kiri aku..aik! jalan nie tembus puduraya..owh.. huhu~stuck > 15min gak kat kws pudu before masuk kiri, kiri n kiri laks utk tembus hotel istana..pastu lebih kurang patah balik depan hotel concorde tuh before masuk akleh n g wangsa maju. (padahal..ada je jln lebey mudah..layan je la..haha..gps nie yg tunjuk jln nie. Kang aku pandai2..then sesat..aku gak yg kelaparan)..

Aaaahh...jalan yg familiar indeed send me to some...feeling. hmm..Sesampai je tempat tuh, aku dgn tamak nak 15 cucuk..sue nk 10 je. Tp aku tak mampu menghabiskan la pulak. Slalu aku cepat je when it comes to satay. tp..ada lagi 5 cucuk..aku dah tak leh g dah. Angin sama kot... aku pon bayar, then teman sue g 7e b4 kitaorg nek keta n aku turn my gps on..hehe..tak on pon takpe. i know this area..but, just want to be on the safe side, jgn belagak ek chica! hahaha

Feb 5, 2010 : Seminar then.. Shopping!!

Janji kul 730 nk turun b/fast..tp aku malas gila. k741 gitu baru aku g antar barang kat bilik sue-kitaorg combine dok satu bilik pulak on 2nd day. Hehe... lepas b/fast, aku check-out..then g la attend seminar kat concorde.

Cantik hotel nie..tp nak kata terlalu cantik pon tak jugak. Tp bilik seminar tuh leh tahan la.. aku ingat duduk cm dalam kelas..standard la.skali cm dinner lak..meja bulat2. N aku ingat jugak bosan la gis nie. Mana tau aku agak interested la esp sal urban drainage..2nd talk. owh..aku dok satu table dgn kak kay. then nampak la several other familiar faces. hmm jps. tak ke mana..
Yeah..very excited when the seminar ended at around 1245. We had lunch there but i couldn’t eat much-except chicken lasagne..which is very delicious!!! Then we go back direct to hotel to have our clothes changed before g nek lrt jln sultan ismail to masjid jamek. Shopping time! Erm..tp bila dah sampai masjid jamek..perasaan shopping tuh tak la ketara sgt. Hu~ lepas jln2 kat masjid jamek..singgah a&w pulak minum2 root beer n makan curly fries. Hujan renyai2 jugak..jd singgah japs sogo..pusing2 seround dua before amik lrt bandaraya then balik hotel. Sbb cm pening..aku mandi. Sue pulak ttido. Cm nak jupe dgn bf dia..tp tak jadi. Dlm kul 7 lebey..aku ajak jugak sue kuar makan-sbb aku soooo in need to go to klcc- aku nk beli buku kak nie, nak lepas gian gaks kot..hahaha! Aku leh je g sorg, only..aku rs sgt2 keji kalu aku tinggal sue tak makan sbb bf dia ada meeting. Jd..aku tukar baju pink..then jalan lagik skali nek lrt g masjid jamek, then amik lrt lagik g klcc dr masjid jamek.

Kat stesen kg baru, hp aku bunyi.. apeque ajak jupe alang2 aku kat area dia. hmm..memula nk mkn dgn sue je..then dah dia msg, kitaorg tunggu dia ntuk mkn skali. aku n sue g kinokuniya dulu ntuk beli buku kak nie.then lepak2 sementara tunggu apeque. adoi.agak lamat la.. kesabaran jugak..aku tgk je muka sue yg dah lapo. haha.. last2..aku suggest nk g cari makan luk..dah kul 10 lebey dah..baru je kat pintu, trus je apeque call. yeah.dia nk dtg amik and bw makan kat tempat len yg lebey besh. jd..we have dinner, western food at suzi's corner kat ampang...lepas makan..kitaorg round jajap before dia antar balik kat hotel. hehe..amik kesempatan sket.

Feb 6, 2010 : IKEA first, Kedah later...

hmm..kena balik dah hari nie. tp smlm..cm bahagia je..:p~ pg nie bgn lamat.. tp aku mandi luk. kul 10 gak baru turun bfast. lepas makan, check out..n tinggalkan kl. proceed to the next plan..mula ingat nk g midvalley. then sue cam teringin ikea lagi..so ikea it is.

tp time nk bertolak, gps buat hal. takmo jupe satellite. aku cuak gaks. kitaorg wat plan nk g ikea. aku bkn igt jln ikea yg kak rina bawa. even study map pon..aku cuak. but i know mmg leh sampai kalu lalu mrr2 n cm jln nk g hiway gaks. then aku pon cr jalan kuching n tol duta.. almost nk masuk hiway..jupe satellite. hehe..seb bek. jd singgah ikea. :). jln2 kat ikea..sue ada beli gak barang sket. aku beli blanket merah n tempat spray baju. then bila dah sampai cafe dia..rs cm kena singgah gaks. aku nk meatballs... then makan lagik. chicken wing 2, meat ball 5, pepsi n pau jugak pasta tomato sue. sedapnyer... ~~

aku wat request kat sue untuk singgah borders at the curve. jln kaki jek. tp buku kak nie tak jugak ada. nak wat cane. then.. kitaorg mencari jln ke hiway..time to balik. :(

sepanjang jalan sue je yg bawa. singgah tapah..singgah bt gantang. sepanjang jln hujan je on and off. aku mintak bw keta tp sue kata ok je. kat bt gantang makan sket..then beli buah before meneruskan perjalanan. dlm 6 lebey dah keluar tol juru. cepat gaks ek.. then aku mintak singgah gurun utk ke toilet before kuar tol as selatan dlm kul 7. isk2..tak puas lagik jln2 nie. kat gurun td sue tny apa plan mlm nie..dia nk dok umah aku. :) aku msg ann n zul tny sal wayang. kitaorg singgah as mall nk tgk tiket wayang. only..takde ceta besh. mbeli lagik la aku n sue. then..penat sudah. aku penat..sue pon. singgah makan kat sue manja tomyam.

sampai umah, aku sort buah and stuff..then mandi. lepas mandi..aku kupas buah yg baru beli td..jd semangat nk makan lebey sket. sue pon tlg..pastu kitaorg lepak2 depan tv sambil tgk ceta 'flightplan' before we call it a day. penat gaks. gud nite~~ :)

isk2..bila lagik leh g kl cmnie ek? hehe...

Comments

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!