kursus BTN (12 feb-16 feb 2009)

KURSUS BIRO TATANEGARA
KUMPULAN PENGURUSAN & PROFESSIONAL (JPS)
KEM BINA NEGARA, ALOR GAJAH MELAKA
12 FEBRUARI - 16 FEBRUARI 2009




hehee.. sebenarnya las minit nie dpt g btn.. tp kitaorg g gaks (kitaorg = ann n me).. ann mmg agak berharap..tp aku, lepas tgk list nama aku mcm, tak g pon takpe kot.haha.. (dont ask) tp last2 aku n ann setuju. memula mcm ada rasa bersalah kat en asnol sbb gurun diversion. tp lepas dh lepas sampai kulim..rs mcm excited. bukan excited nk g..tp excited nak habis..haha.. menda nie wajib. tak kira now or then.. kena g gaks.


perjalanan g melaka ok.. g dgn hizuddin, sue n ann..nek keta din. perjlnan smooth la gaks..walupon sampai bkn awal (bdasarkan waktu bertolak).. tp ok la time tuh. n jangan tatau..dah singgah merata tuh...masuk kl g UM-din g bayar yuran master..then masuk penchala tunnel..singgah negeri 9 jupe kwn dia+blanja makan..then masuk A-Famosa resort gaks..lgpon masa kitaorg sampai, tak ramai lagi yg sampai. jd dpt pilih katil mana yg nk..aku amik upper deck la..hehe..same katil w ann..dpt la dorm-mate=aishah, ruzanna, hanida, ain, sue, ann, dayah n bai..,masa memula smpai tu, ingat camera tak leh handset pon tak leh..rupanya..tak la seketat tuh peraturan. ok je pon.. tp aku tak lak gunakan my cam to take any pic. i just bring them to and back without taking it out. haha.. skang dh terpaksa mengemis dgn camera n gambar org len. mmg tak byk la gambar aku. cis..very menyesal!! haha




overall kursus nie ok. tp aku tak la bertegur sapa dgn ramai org. aktiviti pon ok. aku cuak ada menda2 yg tak besh terjadi, tp sepanjang kursus tu, kira ok la suma menda. tp..mmg ada rasa kenegaraan-sayang negara bertambah. mmg tuh pon tujuan derang. kira misi tercapai la. memula ingat LDK tuh kena wat apa la..rupanya ckp n aktiviti sket..tp dlm LDK.. en roslan tuh sangat2 la menumpukan perhatian kat aku. tny pendpt, mintak utarakan soklan..tp mungkin gaks suma org dia nk soh ckp..tp aku mesti tak penah miss. terlampau tumpu perhatian sampai, bila ada waktu komen..mmg sangat meng'komen la.. ada yg kena direct..ada yg opposite dr wat i felt, ttp still..to be commented like that..leh tahan gaks.. merah padam gaks muka aku.. tp yg tak tahan..aksi yg aku wat..patutnya wat lawak..tp tatau la apa yg jadi yg aku wat, bkn lawak..tp surely to others it is something yg sgt mengejutkan, given that it came from a person like me... pastu..sbb kitaorg ada wat persembahan..walupon aku sorta begging not to ask me singing solo..they still wanted me to. at last, aku nyanyi gaks.. tuh pon kena komen.. sore ketar sbb tak konpiden la.. tak hafal lirik..(mmg aku ada once nyanyi salah..) then dr dpt 2 line, terpaksa reduce to 1 line sbb aku tak leh capai high note. kiranya tak perasan kalu aku kata..mmg dlm kelas tuh..tak sah kalu takde nama aku kena panggil. maybe aku diam sgt..atau muka siyes sgt..bila nyanyian "Malaysia Berjaya" di persembahkan, personally, it was a great performance. and the feedback from others, the best performance mlm tuh, markah paling tinggi..






erm.. sorta berterima-kasih kat en roslan sbb dia yg motivate aku and bg kata2 yg hampeh secara direct yg mbolehkn aku lebey konpiden -untuk wat something. tp kursus nie rsnya mmg bg aku tambah konpiden n aku mesti ajar myself not to look too serious. n satu lagi, aku dh berjaya membuang image "too baik" @ "too reserve" lepas wat gaya ntah hape2 tak tentu pasal tuh..haha.. bkn aku nk jd mcm tuh, i hope i could make better jokes when i asked to..siyesli, that thing came out without me planning it. surely no one would get rid of that image from 'Asyikhin' easily.





 



hopefully, aku lulus BTN nie..so that i don't have to do this over again. suma kursus pon best, especially when it comes to the end. haha..when it is over, not when you're doing it. aku sgt berharap aku menjadi lebey ramah skang sbb aku ada cita2 yg aku nk capai. aku rasa mmg patut aku menuju cita2 nie pon.. leganya menda nie dah lepas. i really hope aku takan hilang kwn dr both kursus.. and hope sgt2 next kursus = induksi umum..aku dpt la jumpe lagi dgn geng2 batch aku dgn lebey ramai. 

asyikhin rusli sudah berjaya~~ (^_^)

Comments

  1. ~kita bebas terbang laksana burung terikat hanya di tali cinta.....~

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ali, bizim hamsterimiz...

Ada apa dengan barangan kemas?

VAKSIN SETTLE!